Wiadomości OZE General Motors poszerzy ofertę samochodów elektrycznych 27 marca 2019 Wiadomości OZE General Motors poszerzy ofertę samochodów elektrycznych 27 marca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Amerykański producent samochodów zapowiedział niedawno, że rozpocznie produkcję nowego pojazdu elektrycznego w ramach swojej linii Chevrolet, co zaowocuje 400 miejscami pracy w zakładzie w Orion Township w stanie Michigan. Reklama „Pojazd będzie miał pewne cechy wspólne z całkowicie elektrycznym Chevroletem Bolt EV, małym wozem, który jest już produkowany w fabryce Orion” – podała firma w oświadczeniu. Dodaniu do oferty pojazdu towarzyszyć będzie inwestycja w zakład o wartości około 300 milionów dolarów. Firma nie przedstawiła żadnych innych szczegółów dotyczących nowego pojazdu. GM od 2017 roku zapowiada, że planuje znacznie rozszerzyć swoją ofertę samochodów całkowicie elektrycznych. Jednocześnie inni producenci samochodów, w tym Hyundai i Audi, przygotowują się do zaprezentowania nowych hybrydowych i w pełni elektrycznych modeli, zakładając, że właściciele samochodów są gotowi przejść na nie z pojazdów napędzanych benzyną. W wywiadzie dla CNBC dyrektor naczelny GM, Mary T. Barra, powiedziała, że nowy pojazd pojawi się na rynku dopiero za dwa lata. Tymczasem konkurencja na rynku pojazdów elektrycznych stale rośnie. Ford ogłosił w tym tygodniu, że zainwestuje 900 milionów dolarów w fabrykę w Michigan w celu zwiększenia produkcji samochodów autonomicznych i elektrycznych w nadchodzących latach. Zarówno GM, jak i Ford, starają się zepchnąć Teslę z pozycji lidera na rynku pojazdów elektrycznych. Nawet gdy firma Elona Muska rozszerza swoją flotę, jej sprzedaż wydaje się zwalniać. Federalna ulga podatkowa dla pojazdów elektrycznych w USA została ostatnio obniżona dla nabywców Tesli po osiągnięciu przez firmę progu sprzedaży, ale klienci kupujący pojazdy elektryczne od innych producentów samochodów nadal kwalifikują się do wyższego zwrotu. GM ogłosił swój nowy pojazd kilka dni po tym, jak prezydent Donald Trump skrytykował producenta samochodów na Twitterze za decyzję o zakończeniu produkcji w fabryce w Lordstown w stanie Ohio. Zakład jest jednym z pięciu w Ameryce Północnej, o którym firma poinformowała w listopadzie zeszłego roku, że będzie nieczynny w ramach wysiłku na rzecz obniżenia kosztów. GM poinformował niedawno, że ma około 2,7 tys. ofert pracy w swoich fabrykach i stara się obsadzić wakaty pracownikami dotkniętymi przestojami w Lordstown i innych miejscach. Firma podała, że 1,1 tys. pracowników z pustych zakładów zostało już umieszczonych w innych fabrykach. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.