Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Podróże pociągami w Polsce do niedawna były dla wielu koszmarem. Wszechogarniający nieład i opóźnienia stały się normą niemającą nic wspólnego z tym, jak wyglądały polskie koleje przed II wojną światową. Wówczas każdy, kto chciał nastawić swój zegarek, wypatrywał regularnie jeżdżących pociągów, które kursowały z niespotykaną dzisiaj punktualnością. Reklama Aby unaocznić skalę zaniedbań oraz miejsce, w jakim obecnie znajdują się polska kolej, wystarczy przytoczyć fakt często pomijany w prasowych wiadomościach i newsach. W wielu miejscowościach w Polsce znajdują się torowiska niepodłączone do trakcji elektrycznej, co powoduje, że niemożliwe jest przyjęcie elektrowozu, a ruch kolejowy może odbywać się tylko przy pomocy maszyn spalinowych. Wygląda jednak na to, że za sprawą podpisanego listu intencyjnego podróżni w wielu miastach i miasteczkach odczują znaczną poprawę, ponieważ już za dwa lata w Polsce powstanie hybrydowy pociąg, który ma rozwiązać problemy dotyczące infrastruktury kolejowej. Co wiemy o budowanej hybrydowej lokomotywie? List intencyjny zakłada zaprojektowanie przez fabrykę Cegielskiego maszyny wyposażonej w napęd elektryczny i spalinowy. Zleceniodawcą i odbiorcą przyszłych lokomotyw będzie spółka POLREGIO (dawniej Przewozy Regionalne). Hybryda będzie mogła poruszać się zarówno po trasach zelektryfikowanych, jak i na tych, które do tej pory były pozbawione sieci. Chyba każdy z nas doświadczył podróży pociągiem, podczas której następowało przepięcie lokomotyw. Proces ten zazwyczaj trwał nawet kilkadziesiąt minut i znacząco opóźniał przejazd. Według Krzysztofa Zgorzelskiego z Przewozów Regionalnych niewygodne przesiadki i spóźnienia spowodowane brakiem odpowiedniej infrastruktury elektrycznej zostaną niebawem zlikwidowane. Projekt pociągu hybrydowego ma kosztować trzydzieści milionów złotych i zostanie sfinansowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.