Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Podróże pociągami w Polsce do niedawna były dla wielu koszmarem. Wszechogarniający nieład i opóźnienia stały się normą niemającą nic wspólnego z tym, jak wyglądały polskie koleje przed II wojną światową. Wówczas każdy, kto chciał nastawić swój zegarek, wypatrywał regularnie jeżdżących pociągów, które kursowały z niespotykaną dzisiaj punktualnością. Reklama Aby unaocznić skalę zaniedbań oraz miejsce, w jakim obecnie znajdują się polska kolej, wystarczy przytoczyć fakt często pomijany w prasowych wiadomościach i newsach. W wielu miejscowościach w Polsce znajdują się torowiska niepodłączone do trakcji elektrycznej, co powoduje, że niemożliwe jest przyjęcie elektrowozu, a ruch kolejowy może odbywać się tylko przy pomocy maszyn spalinowych. Wygląda jednak na to, że za sprawą podpisanego listu intencyjnego podróżni w wielu miastach i miasteczkach odczują znaczną poprawę, ponieważ już za dwa lata w Polsce powstanie hybrydowy pociąg, który ma rozwiązać problemy dotyczące infrastruktury kolejowej. Co wiemy o budowanej hybrydowej lokomotywie? List intencyjny zakłada zaprojektowanie przez fabrykę Cegielskiego maszyny wyposażonej w napęd elektryczny i spalinowy. Zleceniodawcą i odbiorcą przyszłych lokomotyw będzie spółka POLREGIO (dawniej Przewozy Regionalne). Hybryda będzie mogła poruszać się zarówno po trasach zelektryfikowanych, jak i na tych, które do tej pory były pozbawione sieci. Chyba każdy z nas doświadczył podróży pociągiem, podczas której następowało przepięcie lokomotyw. Proces ten zazwyczaj trwał nawet kilkadziesiąt minut i znacząco opóźniał przejazd. Według Krzysztofa Zgorzelskiego z Przewozów Regionalnych niewygodne przesiadki i spóźnienia spowodowane brakiem odpowiedniej infrastruktury elektrycznej zostaną niebawem zlikwidowane. Projekt pociągu hybrydowego ma kosztować trzydzieści milionów złotych i zostanie sfinansowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.