Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Wiadomości OZE Hybryda wkracza na kolej 12 października 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Polska Na Lubelszczyźnie pojawiły się nowe przypadki wścieklizny. Czy jest zagrożeniem dla ludzi? Na Lubelszczyźnie znaleziono kolejne zwierzę chore na wściekliznę. To już ósmy przypadek w tym roku. Główny Lekarz Weterynarii radzi, aby zachować wszelkie środki ostrożności i wyprowadzać psy na spacer jedynie w znanych i strzeżonych miejscach. Podróże pociągami w Polsce do niedawna były dla wielu koszmarem. Wszechogarniający nieład i opóźnienia stały się normą niemającą nic wspólnego z tym, jak wyglądały polskie koleje przed II wojną światową. Wówczas każdy, kto chciał nastawić swój zegarek, wypatrywał regularnie jeżdżących pociągów, które kursowały z niespotykaną dzisiaj punktualnością. Reklama Aby unaocznić skalę zaniedbań oraz miejsce, w jakim obecnie znajdują się polska kolej, wystarczy przytoczyć fakt często pomijany w prasowych wiadomościach i newsach. W wielu miejscowościach w Polsce znajdują się torowiska niepodłączone do trakcji elektrycznej, co powoduje, że niemożliwe jest przyjęcie elektrowozu, a ruch kolejowy może odbywać się tylko przy pomocy maszyn spalinowych. Wygląda jednak na to, że za sprawą podpisanego listu intencyjnego podróżni w wielu miastach i miasteczkach odczują znaczną poprawę, ponieważ już za dwa lata w Polsce powstanie hybrydowy pociąg, który ma rozwiązać problemy dotyczące infrastruktury kolejowej. Co wiemy o budowanej hybrydowej lokomotywie? List intencyjny zakłada zaprojektowanie przez fabrykę Cegielskiego maszyny wyposażonej w napęd elektryczny i spalinowy. Zleceniodawcą i odbiorcą przyszłych lokomotyw będzie spółka POLREGIO (dawniej Przewozy Regionalne). Hybryda będzie mogła poruszać się zarówno po trasach zelektryfikowanych, jak i na tych, które do tej pory były pozbawione sieci. Chyba każdy z nas doświadczył podróży pociągiem, podczas której następowało przepięcie lokomotyw. Proces ten zazwyczaj trwał nawet kilkadziesiąt minut i znacząco opóźniał przejazd. Według Krzysztofa Zgorzelskiego z Przewozów Regionalnych niewygodne przesiadki i spóźnienia spowodowane brakiem odpowiedniej infrastruktury elektrycznej zostaną niebawem zlikwidowane. Projekt pociągu hybrydowego ma kosztować trzydzieści milionów złotych i zostanie sfinansowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.