Elektromobilność Hybrydowa śmieciarka w Kamiennej Górze 25 października 2017 Elektromobilność Hybrydowa śmieciarka w Kamiennej Górze 25 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Lubawska spółka Sanikom kupiła hybrydową śmieciarkę, którą można zobaczyć na ulicach Kamiennej Góry oraz Lubawki. To pierwszy w Polsce hybrydowy pojazd tego typu. Andrzej Wojdyła, pełniący funkcję prezesa zarządu firmy Sanikom, zaznacza, że być może w przyszłości flota jego przedsiębiorstwa wzbogaci się o kolejne hybrydowe śmieciarki. Reklama „Oczywiście komfort, funkcjonalność, właściwości jezdne, bezpieczeństwo oraz przyjazna zabudowa są ważne. Jednak decydując się na zakup hybrydy, zwracaliśmy uwagę na bezemisyjność, brak hałasu i zwrotność pojazdu” – powiedział Andrzej Wojdyła. Nabyta śmieciarka porusza się z prędkością do 20km/h, używając do tego napędu elektrycznego. Powyżej tej prędkości wykorzystywany jest silnik spalinowy, wyposażony w GPF. Główną zaletą śmieciarki, oprócz niskiej emisji, są jej rozmiary, albowiem jest ona mniejsza od standardowych pojazdów tego typu, a co za tym idzie, jest bardziej zwrotna. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.