Elektromobilność Hybrydowa śmieciarka w Kamiennej Górze 25 października 2017 Elektromobilność Hybrydowa śmieciarka w Kamiennej Górze 25 października 2017 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Lubawska spółka Sanikom kupiła hybrydową śmieciarkę, którą można zobaczyć na ulicach Kamiennej Góry oraz Lubawki. To pierwszy w Polsce hybrydowy pojazd tego typu. Andrzej Wojdyła, pełniący funkcję prezesa zarządu firmy Sanikom, zaznacza, że być może w przyszłości flota jego przedsiębiorstwa wzbogaci się o kolejne hybrydowe śmieciarki. Reklama „Oczywiście komfort, funkcjonalność, właściwości jezdne, bezpieczeństwo oraz przyjazna zabudowa są ważne. Jednak decydując się na zakup hybrydy, zwracaliśmy uwagę na bezemisyjność, brak hałasu i zwrotność pojazdu” – powiedział Andrzej Wojdyła. Nabyta śmieciarka porusza się z prędkością do 20km/h, używając do tego napędu elektrycznego. Powyżej tej prędkości wykorzystywany jest silnik spalinowy, wyposażony w GPF. Główną zaletą śmieciarki, oprócz niskiej emisji, są jej rozmiary, albowiem jest ona mniejsza od standardowych pojazdów tego typu, a co za tym idzie, jest bardziej zwrotna. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.