Wiadomości OZE Im większy smog, tym niższa cena elektrycznego Renault Zoe 06 czerwca 2019 Wiadomości OZE Im większy smog, tym niższa cena elektrycznego Renault Zoe 06 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. W Bukareszcie w Rumunii pojawił się ogromny, cyfrowy billboard Renaulta z propozycją nietypowej oferty – im wyższy poziom zanieczyszczenia powietrza w mieście, tym cena elektrycznego Zoe spada. Aktualna wyświetlana jest w czasie rzeczywistym na wspomnianym billboardzie. Reklama Cena oraz aktualny stan zanieczyszczenia powietrza w Bukareszcie wyświetlane są na bieżąco – aktualizacja odbywa się średnio co sześć minut na podstawie uśrednianych danych odczytów stężenia pyłów w powietrzu. Wyświetloną cenę klienci mogą egzekwować w salonach dealerów Renault. Bukareszt jest jednym z najbardziej zatłoczonych i zanieczyszczonych miast w Europie. Tę kampanię we współpracy z Renault przygotowała agencja reklamowa Publicis Romania z siedzibą w stolicy Rumunii. Wszystko po to, aby przekonać Rumunów do inwestycji w ekologiczne auta. Póki co uważają oni, że tego typu modele są zbyt drogie w porównaniu do samochodów z konwencjonalnym napędem. Sprzedaż Renault Zoe w Polsce Póki co nie ma informacji, czy kampania przełożyła się na wzrost sprzedaży Renault Zoe w Bukareszcie. Przypominamy, że na polski rynek model ten trafił na początku 2018 roku, czyli z ponad rocznym opóźnieniem w stosunku do premiery we Francji. Z danych z ubiegłego roku wynika, że Polacy zainwestowali w około 550 sztuk samochodów w pełni elektrycznych, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem był Nissan Leaf. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.