Wiadomości OZE Inteligentne wyspy wśród innowacji Renaulta 19 października 2018 Wiadomości OZE Inteligentne wyspy wśród innowacji Renaulta 19 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Inteligentne wyspy i ładowarki, wypożyczalnie samochodów elektrycznych czy aplikacje usprawniające ładowanie – to jedynie kilka pomysłów jakie Renault zamierza wprowadzić w ramach elektromobilnej rewolucji. Reklama Renault zawarło porozumienie z francuskim przedsiębiorstwem zajmującym się dostarczaniem energii elektrycznej Electricite de France (EDF). Wspólnie planują opracować rozwiązania inteligentnego ładowania, jak i poszerzyć idee tzw. 'inteligentnych wysp’. Powołując się na słowa prezesa zakładu EDF, w planach jest stworzenie 75 tysięcy stacji ładowania w Europie do 2022 roku. Idea 'inteligentnych wysp’ w praktyce będzie polegała na łączeniu systemu wypożyczania samochodów elektrycznych z prywatnymi autami elektrycznymi, inteligentnym systemem ładowania i lokalnym magazynem energii słonecznej. Polegałoby to na rozmieszczeniu ładowarek samochodowych wokół wspominanych wyspy, np. w ośrodkach turystycznych. Pojazdy dostępne w carsharingu mogłyby wykorzystywać nadwyżkę energii pozyskanej z paneli słonecznych zamontowanych na dachach budynków publicznych. Dodatkowo Renault planuje usprawnić system ogrzewania w jednym z ośrodków turystycznych, za pomocą akumulatorów do ogrzewania domków wypoczynkowych. W nich byłaby gromadzona energia z paneli słonecznych, co wydłużyłoby sezon turystyczny, jak dotąd ograniczany przez koszty ogrzewania. Renault podaje, że wyspa Belle-Ile na Atlantyku zostanie pierwszą francuską inteligentną wyspą, a portugalska wyspa Porto Santo jest już w trakcie przekształcania. Wśród przedsięwzięć Renault jest również uruchomienie aplikacji mobilnej o nazwie ‘Smart Charge’ w pierwszej połowie przyszłego roku we Francji. To wynik umów zawartych między producentem samochodów, a przedsiębiorstwem petrochemicznym – Total i holenderskim przedsiębiorstwem specjalizującym się w inteligentnym ładowaniu akumulatorów trakcyjnych – Jedlix. Docelowo aplikacja ma za zadanie usprawnić ładowanie samochodów elektrycznych w zakresie wykorzystania energii odnawialnej i niskich cen energii elektrycznej. Użytkownicy pojazdów, którzy się łatwo przystosują, zostaną finansowo nagrodzeni. W wyniku współpracy Renault z firmą prowadzącą transformację sektora energetycznego Enel X powstaną kolejne rozwiązania do ładowania samochodów. Pomóc ma w tym platforma JuiceNet, która będzie wstępnie testowana we Włoszech. Ponadto współpraca dwóch firm przyczyni się do powiększenia infrastruktury ładowania w ramach projektów unijnych, takich jak EVA+, a za pomocą aplikacji cyfrowej – ZE Pass, Renault ułatwi dostęp do już istniejących punktów ładowania. Dodatkowo Renault uruchomiło usługę Moov’in Paris wspólnie w firmą ADA, zajmującą się małymi wypożyczalniami. W jej ramach w stolicy Francji będzie można wynajmować elektryki za pomocą aplikacji. Od października tego roku zostanie udostępnionych 200 samochodów Renault ZOE i 20 sztuk Renault Twizy, by do końca roku osiągnąć liczbę 500 pojazdów. Renault podaje, że do 28 września aplikację pobrało już 5000 użytkowników. źródła: electrive.com, francuskie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.