Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Inteligentne wyspy wśród innowacji Renaulta

Inteligentne wyspy wśród innowacji Renaulta

Inteligentne wyspy i ładowarki, wypożyczalnie samochodów elektrycznych czy aplikacje usprawniające ładowanie – to jedynie kilka pomysłów jakie Renault zamierza wprowadzić w ramach elektromobilnej rewolucji.

Reklama

Renault zawarło porozumienie z francuskim przedsiębiorstwem zajmującym się dostarczaniem energii elektrycznej Electricite de France (EDF). Wspólnie planują opracować rozwiązania inteligentnego ładowania, jak i poszerzyć idee tzw. 'inteligentnych wysp’. Powołując się na słowa prezesa zakładu EDF, w planach jest stworzenie 75 tysięcy stacji ładowania w Europie do 2022 roku.

Idea 'inteligentnych wysp’ w praktyce będzie polegała na łączeniu systemu wypożyczania samochodów elektrycznych z prywatnymi autami elektrycznymi, inteligentnym systemem ładowania i lokalnym magazynem energii słonecznej. Polegałoby to na rozmieszczeniu ładowarek samochodowych wokół wspominanych wyspy, np. w ośrodkach turystycznych. Pojazdy dostępne w carsharingu mogłyby wykorzystywać nadwyżkę energii pozyskanej z paneli słonecznych zamontowanych na dachach budynków publicznych.

Dodatkowo Renault planuje usprawnić system ogrzewania w jednym z ośrodków turystycznych, za pomocą akumulatorów do ogrzewania domków wypoczynkowych. W nich byłaby gromadzona energia z paneli słonecznych, co wydłużyłoby sezon turystyczny, jak dotąd ograniczany przez koszty ogrzewania.

Renault podaje, że wyspa Belle-Ile na Atlantyku zostanie pierwszą francuską inteligentną wyspą, a portugalska wyspa Porto Santo jest już w trakcie przekształcania.

Wśród przedsięwzięć Renault jest również uruchomienie aplikacji mobilnej o nazwie ‘Smart Charge’ w pierwszej połowie przyszłego roku we Francji. To wynik umów zawartych między producentem samochodów, a przedsiębiorstwem petrochemicznym – Total i holenderskim przedsiębiorstwem specjalizującym się w inteligentnym ładowaniu akumulatorów trakcyjnych – Jedlix. Docelowo aplikacja ma za zadanie usprawnić ładowanie samochodów elektrycznych w zakresie wykorzystania energii odnawialnej i niskich cen energii elektrycznej. Użytkownicy pojazdów, którzy się łatwo przystosują, zostaną finansowo nagrodzeni.

W wyniku współpracy Renault z firmą prowadzącą transformację sektora energetycznego Enel X powstaną kolejne rozwiązania do ładowania samochodów. Pomóc ma w tym platforma JuiceNet, która będzie wstępnie testowana we Włoszech. Ponadto współpraca dwóch firm przyczyni się do powiększenia infrastruktury ładowania w ramach projektów unijnych, takich jak EVA+, a za pomocą aplikacji cyfrowej – ZE Pass, Renault ułatwi dostęp do już istniejących punktów ładowania.

Dodatkowo Renault uruchomiło usługę Moov’in Paris wspólnie w firmą ADA, zajmującą się małymi wypożyczalniami. W jej ramach w stolicy Francji będzie można wynajmować elektryki za pomocą aplikacji. Od października tego roku zostanie udostępnionych 200 samochodów Renault ZOE i 20 sztuk Renault Twizy, by do końca roku osiągnąć liczbę 500 pojazdów. Renault podaje, że do 28 września aplikację pobrało już 5000 użytkowników.

źródła: electrive.com, francuskie.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.