Elektromobilność Jaguar zacznie produkcję E-type Zero 27 sierpnia 2018 Elektromobilność Jaguar zacznie produkcję E-type Zero 27 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jaguar potwierdził, że zaprezentowany we wrześniu rok temu koncepcyjny, klasyczny model w wersji z napędem elektrycznym – E-type Zero, wejdzie na rynek. Dostępny będzie w serii Jaguar Classic. Reklama Tim Hannig, dyrektor Classic Jaguar Land Rover, powiedział: „E-type Zero prezentuje niesamowite dziedzictwo Jaguar Land Rover w serii Jaguar Classic”. Auto po konwersji na wersję elektryczną wyposażone jest w akumulator o mocy 40 kWh, który zapewni realny zasięg około 270 km. „Elektryczny układ napędowy o mocy 220 kW został specjalnie zaprojektowany do E-type Zero. Jego akumulator litowo-jonowy ma te same wymiary i podobną masę, co sześciocylindrowy silnik XK zastosowany w oryginalnym typie E. Eksperci odpowiedzialni za rozwój elektrycznego układu napędowego zapewnili, że będzie on umieszczony dokładnie w tym samym miejscu, co silnik XK. Silnik elektryczny znajduje się tuż za akumulatorem, w tym samym miejscu co skrzynia biegów typu E. Masa całkowita jest o 46 kg niższa niż oryginalnego typu E”, wyjaśnia producent. W zeszły roku podczas prezentacji koncepcji E-type Zero Ralf Speth, dyrektor generalny Jaguar Land Rover, zapowiedział, że firma planuje od 2020 roku zelektryfikować nową linię modeli swoich aut, ale nie rezygnując z wersji z napędem spalinowym. Pierwszym całkowicie elektrycznym autem Jaguara jest crossover I-Pace. Koncepcja rozwoju marki Jaguar wiąże się z wizją „Future-type”, czyli luksusowych samochodów przyszłości. Jak mówi Ian Callum, dyrektor ds. projektowania w Jaguar: „Nasza koncepcja FUTURE-TYPE to zaawansowany projekt badawczy, w którym sprawdzamy, co zrobić, by Jaguar nadal podobał się klientom w 2040 r. i później. Niezależnie od tego, czy chodzi o dojazdy do pracy, samodzielne zbieranie dzieci ze szkoły, jazdę na weekend na wieś, czy wybór samochodu pod wynajem lub na minuty do poruszania się po ulicach miast”. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.