Jaguar zacznie produkcję E-type Zero

Jaguar potwierdził, że zaprezentowany we wrześniu rok temu koncepcyjny, klasyczny model w wersji z napędem elektrycznym – E-type Zero, wejdzie na rynek. Dostępny będzie w serii Jaguar Classic.

Tim Hannig, dyrektor Classic Jaguar Land Rover, powiedział: „E-type Zero prezentuje niesamowite dziedzictwo Jaguar Land Rover w serii Jaguar Classic”. Auto po konwersji na wersję elektryczną wyposażone jest w akumulator o mocy 40 kWh, który zapewni realny zasięg około 270 km.

Fotowoltaika od Columbus Energy

„Elektryczny układ napędowy o mocy 220 kW został specjalnie zaprojektowany do E-type Zero. Jego akumulator litowo-jonowy ma te same wymiary i podobną masę, co sześciocylindrowy silnik XK zastosowany w oryginalnym typie E. Eksperci odpowiedzialni za rozwój elektrycznego układu napędowego zapewnili, że będzie on umieszczony dokładnie w tym samym miejscu, co silnik XK. Silnik elektryczny znajduje się tuż za akumulatorem, w tym samym miejscu co skrzynia biegów typu E. Masa całkowita jest o 46 kg niższa niż oryginalnego typu E”, wyjaśnia producent.

W zeszły roku podczas prezentacji koncepcji E-type Zero Ralf Speth, dyrektor generalny Jaguar Land Rover, zapowiedział, że firma planuje od 2020 roku zelektryfikować nową linię modeli swoich aut, ale nie rezygnując z wersji z napędem spalinowym. Pierwszym całkowicie elektrycznym autem Jaguara jest crossover I-Pace.

Koncepcja rozwoju marki Jaguar wiąże się z wizją „Future-type”, czyli luksusowych samochodów przyszłości. Jak mówi Ian Callum, dyrektor ds. projektowania w Jaguar: „Nasza koncepcja FUTURE-TYPE to zaawansowany projekt badawczy, w którym sprawdzamy, co zrobić, by Jaguar nadal podobał się klientom w 2040 r. i później. Niezależnie od tego, czy chodzi o dojazdy do pracy, samodzielne zbieranie dzieci ze szkoły, jazdę na weekend na wieś, czy wybór samochodu pod wynajem lub na minuty do poruszania się po ulicach miast”.