Elektromobilność K-ZE – nowy, tani i elektryczny SUV od Renault? 04 października 2018 Elektromobilność K-ZE – nowy, tani i elektryczny SUV od Renault? 04 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Podczas Paris Motor Show 2018 Renault zaprezentował nowy elektryczny crossover K-ZE. Według producenta pojazd ma być niedrogim, kompaktowym SUV-em, który wejdzie do sprzedaży już w 2019 roku. Reklama Renault produkuje już samochody elektryczne, a popularnym i odnoszącym sukcesy modelem tej marki jest ZOE. W Paryżu firma ogłosiła, że kolejny miejski samochód elektryczny pojawi się w 2019 roku, ale zanim wejdzie na wszystkie światowe rynki, będzie dostępnych w Chinach. Model będzie produkowany wspólnie z chińskim koncernem Dongfeng Motor. Zaprezentowany samochód z wyglądu przypomina Renault Kwid, model bardzo popularny w Indiach. Na razie nie zaprezentowano wnętrza, ale Renault twierdzi, że K-ZE posiada funkcje, takie jak: kamera wsteczna, czujniki parkowania i centralny ekran dotykowy z nawigacją. Chociaż nie ma potwierdzonych specyfikacji, co do pojemności baterii czy silnika elektrycznego, Renault ujawnił zasięg. Producent twierdzi, że K-ZE może przejechać nawet 250 km na jednym ładowaniu w cyklu NEDC. Pojazd jest również wyposażony w „podwójny system ładowania”, który jest kompatybilny z domowymi ładowarkami i publiczną infrastrukturą. Port ładowania znajduje się na prawym, przednim błotniku samochodu. Oprócz elektrycznego SUV-a, do 2020 r., Renault planuje by ich najpopularniejsze modele pojazdów, takie jak Clio, Megane i Captur, pojawiły się także w wersjach hybrydowych i wariantach Plug-in Hybrid. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.