Elektromobilność K-ZE – nowy, tani i elektryczny SUV od Renault? 04 października 2018 Elektromobilność K-ZE – nowy, tani i elektryczny SUV od Renault? 04 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Podczas Paris Motor Show 2018 Renault zaprezentował nowy elektryczny crossover K-ZE. Według producenta pojazd ma być niedrogim, kompaktowym SUV-em, który wejdzie do sprzedaży już w 2019 roku. Reklama Renault produkuje już samochody elektryczne, a popularnym i odnoszącym sukcesy modelem tej marki jest ZOE. W Paryżu firma ogłosiła, że kolejny miejski samochód elektryczny pojawi się w 2019 roku, ale zanim wejdzie na wszystkie światowe rynki, będzie dostępnych w Chinach. Model będzie produkowany wspólnie z chińskim koncernem Dongfeng Motor. Zaprezentowany samochód z wyglądu przypomina Renault Kwid, model bardzo popularny w Indiach. Na razie nie zaprezentowano wnętrza, ale Renault twierdzi, że K-ZE posiada funkcje, takie jak: kamera wsteczna, czujniki parkowania i centralny ekran dotykowy z nawigacją. Chociaż nie ma potwierdzonych specyfikacji, co do pojemności baterii czy silnika elektrycznego, Renault ujawnił zasięg. Producent twierdzi, że K-ZE może przejechać nawet 250 km na jednym ładowaniu w cyklu NEDC. Pojazd jest również wyposażony w „podwójny system ładowania”, który jest kompatybilny z domowymi ładowarkami i publiczną infrastrukturą. Port ładowania znajduje się na prawym, przednim błotniku samochodu. Oprócz elektrycznego SUV-a, do 2020 r., Renault planuje by ich najpopularniejsze modele pojazdów, takie jak Clio, Megane i Captur, pojawiły się także w wersjach hybrydowych i wariantach Plug-in Hybrid. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.