Wiadomości OZE Kolejny podatek czy walka ze smogiem? Opłata emisyjna od paliw 07 czerwca 2018 Wiadomości OZE Kolejny podatek czy walka ze smogiem? Opłata emisyjna od paliw 07 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Wczoraj sejm uchwalił ustawę o biokomponentach i biopaliwach ciepłych, która ma być sposobem na walkę ze smogiem. Nowe prawo uwzględnia opłatę za emisję od paliw. Jej wysokość to 80 złotych od każdego 1 tys. litów paliwa, które trafi do Polski. Reklama Poza opłatą emisyjną od paliw ustawa zakłada stworzenie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT). Realizował on będzie działania i projekty związane np. z rozwojem elektromobilności w naszym kraju oraz pośrednio z walką ze smogiem. Ponadto pozyskane z opłaty środki trafią do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Według wstępnych założeń rządu w 2019 roku dzięki opłacie pozyskanie zostanie 1,7 mld zł. Ustawa zakłada również, że samorządy będą mogły wprowadzać strefy czystego transportu w miastach. Umożliwi to ograniczenie np. za pomocą opłat wjazdu pojazdów z tradycyjnym napędem silnikowym do centrów miast. Wysokość opłaty nie będzie mogła przekraczać 2,5 zł za godzinę i powinna obowiązywać jedynie w godzinach 9-17. Zgodnie za wprowadzeniem ustawy zagłosowało 231 posłów, natomiast przeciw było 199. Nowe prawo zablokować próbowała Nowoczesna, ale sejm odrzucił jej wniosek. Opozycja rządowa twierdzi, że to nowy podatek, a nie sposób na walkę ze smogiem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.