Elektromobilność Koronawirus wstrzymuje inwestycje w infrastrukturę ładowania w Wielkiej Brytanii 07 kwietnia 2020 Elektromobilność Koronawirus wstrzymuje inwestycje w infrastrukturę ładowania w Wielkiej Brytanii 07 kwietnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Epidemia koronawirusa powoduje kolejne przeszkody w rozwoju elektromobilności. W Wielkiej Brytanii w wyniku obecnej sytuacji opóźnią się inwestycje związane z instalacją stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Reklama Dyrekcja firmy Urbicity, która zajmuje się przekształcaniem lamp ulicznych w Londynie w stacje ładowania, zapowiedziała wstrzymanie nowych inwestycji. Jednocześnie przedsiębiorstwo nadal będzie wykonywało prace związane z utrzymaniem infrastruktury i dokończy wszystkie już rozpoczęte. Swoje przedsięwzięcia wstrzymuje też inny brytyjski dostawca sieci ładowania pojazdów elektrycznych – Pod Point. Kontynuowane będą jedynie instalacje domowych ładowarek dla klientów, dla których pojazd elektryczny jest jedynym środkiem transportu. Tymczasem rok 2020 miał być przełomowym w procesie konwersji transportu w Wielkiej Brytanii na elektromobilność. Tego lata miała zostać oddana do użytku pierwsza stacja obsługi dedykowana wyłącznie pojazdom elektrycznym. Powstająca w Braintree w hrabstwie Essex stacja ma być wyposażona w 24 superszybkie ładowarki. Zatrzymujący się na postój podróżni będą mogli zrobić też zakupy w supermarkecie i odwiedzić centrum edukacyjne dotyczące elektromobilności. Szybkie ładowarki będą mogły ładować przy szczytowej mocy wyjściowej 350 kW. Póki co tylko Porsche Taycan jest w stanie z tego skorzystać. Taka stacja umożliwia naładowanie baterii do 80 proc. w kilka minut. Docelowo, w ramach projektu o wartości miliarda funtów, w ciągu najbliższych pięciu lat miało powstać 100 takich urządzeń. Źródło: thenextweb.com, Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.