Wiadomości OZE Krakowskie MPK testuje autobus z systemem odzyskiwania energii 29 września 2015 Wiadomości OZE Krakowskie MPK testuje autobus z systemem odzyskiwania energii 29 września 2015 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Krakowski przewoźnik rozpoczął testy autobusu firmy Mercedes-Benz Citaro, który zgodnie z oświadczeniem producenta jest obecnie najnowocześniejszym seryjnie produkowanym autobusem miejskim na świecie. Autobus kursuje już na linii 124 od przystanku os. Podwawelskie do przystanku Wieczysta. Testy autobusu potrwają do 13 października. Reklama Cechą wyróżniającą testowany przez MPK SA w Krakowie autobus o długości 12 metrów jest przede wszystkim możliwość odzyskiwania energii hamowania dzięki modułowi rekuperacyjnemu. To przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 wpływając korzystnie na środowisko. Warto podkreślić, że wartości spalin w tym autobusie są znacznie mniejsze od wartości granicznych normy Euro VI. Norma Euro VI wprowadza zmniejszenie emisji cząstek stałych o 66 proc. i tlenków azotu aż o 80 proc. w porównaniu do Euro V. Prezentowany pojazd wyposażony w silnik OM936 o pojemności 7,7 l i mocy 220 kW ogranicza te emisje znacznie bardziej – cząstki stałe o dodatkowe 80 proc., a tlenki azotu o dodatkowe 50 proc. w stosunku do podanych wartości granicznych. Rzeczywiste emisje tych szkodliwych substancji są na granicy wykrywalności. W autobusie istnieje możliwość zastosowania elektronicznego programu stabilizującego tor jazdy ESP, dotychczas znanego z pojazdów osobowych i autobusów turystycznych. System ten kontroluje trakcję i poślizg integrując układy ABS i ASR. Autobus jest także wyposażony w system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Poza bezpieczeństwem autobus zapewnia także wysoki komfort podróży. Pojazd jest klimatyzowany, wyposażony w nowoczesny system informacji pasażerskiej i monitoring. Przy każdych drzwiach znajduje się obniżone wejście do wysokości 320 mm, a dla pasażerów o ograniczonej mobilności została zamontowana dodatkowo rampa, długi peron na wózek inwalidzki i dziecięcy oraz dodatkowe oświetlenie LED wbudowane w poręcze. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.