Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Kryzys firmy Muska na polskim rynku. Jakie modele wybierają Polacy zamiast Tesli?

Kryzys firmy Muska na polskim rynku. Jakie modele wybierają Polacy zamiast Tesli?

Spadek sprzedaży samochodów marki Tesla jest zauważalny na całym świecie, również w Polsce. Kryzys jednak nie dotyczy sektoru EV, a wyłącznie firmy Elona Muska. Polacy przesiadają się do innych marek samochodów. Nowy raport wskazuje, w którym kierunku poszli polscy kierowcy.

Reklama

Tesla spada, KIA i Dacia wychodzą na prowadzenie

Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, na przestrzeni dwóch miesięcy (styczeń i luty) tego roku, Polacy kupili 297 pojazdów marki Tesla – o 53,1 proc. mniej, niż w ubiegłym roku, obejmując ten sam okres czasu. W 2024 roku Tesla miała 30 procentowy udział w polskim rynku. Obecnie jest to już tylko 10,6 procent.

Polscy kierowcy wciąż jednak ochoczo wybierają samochody elektryczne. Na prowadzenie obecnie wychodzą nowi liderzy, który w swojej ofercie posiada bogatą ofertę EV. Modele, które najczęściej wybierają Polacy, według danych z rejestracji samochodów elektrycznych w okresie styczeń-luty 2025 to Dacia Spring oraz KIA EV6.

– O ile jeszcze w 2024 r. Tesla była wyraźnym liderem rynku elektryków, to w 2025 r. prymat wywalczyła KIA. Logo koreańskiej marki miał 327 nowych pojazdów zarejestrowanych w Polsce w styczniu i lutym 2025 r. 297 aut opuściło salon Tesli i 291 salon Dacii. Tesla traci też na innych rynkach. Bardzo duży, bo aż 70-proc. spadek sprzedaży nastąpił np. w Niemczech, czyli w kraju, w którym Musk ma ogromną fabrykę swoich aut. W Chinach sprzedaż stopniała o 50 proc. A tam Tesla również produkujemówi Marek Srębowaty, dyrektor działu E-commerce w Superauto.pl.

Skąd kryzys Tesli?

Spadek sprzedaży modeli marki Tesla związany jest z kontrowersyjną działalnością Elona Muska u boku Donalda Trumpa. Spowodowało to masowy, społeczny sprzeciw, którego zwieńczeniem był bojkot Tesli. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), sprzedaż Tesli w lutym na rynku europejskim wyniosła 9,9 tysięcy samochodów, o 45 proc

Równie ważnym czynnikiem, który wpłynął na spadek sprzedaży marki jest rozwój innowacji w sektorze EV przez inne marki. Obecnie Tesla nie posiada już tak atrakcyjnej oferty, zarówno pod względem nowych technologii, jak i ceny. Obecnie na prowadzenie w rozwijaniu innowacji, szczególnie w zakresie ładowania EV, jak i możliwego zasięgu pojazdu, jest m.in. chińska firma BYD, która obecnie stanowi najpoważniejszą konkurencję dla Tesli.

Zobacz również: Bolid napędzany… ściekami. Nadchodzi rewolucja w Formule 1?

Źródło: moto.pl, bankier.pl

Fot: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.