Elektromobilność Latający, elektryczny kład od Neva Aerospace 06 lipca 2017 Elektromobilność Latający, elektryczny kład od Neva Aerospace 06 lipca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Inżynierowie i naukowcy z europejskiego konsorcjum Neva Aerospace zaprezentowali swój najnowszy wynalazek podczas Paris Motors Show. Nowa maszyna stanowi prywatny elektryczny samolot o nazwie AirQuadOne. Media branżowe określają nowy wynalazek po prostu jako latający kład elektryczny. Reklama Innowacyjny pojazd Nevy startuje pionowo oraz jest wyposażony w elektryczny silnik. Maksymalną prędkość jaką może osiągnąć to 80 km/h. Jak informuje koncern, ładowanie akumulatora jest realizowane stosunkowo szybko, a sama w pełni naładowana bateria starcza na około 30 minut lotu. Bateria jest dosyć ciężka w stosunku do ogólnej wagi pojazdu – jej waga wynosi 100-150 kg. Oczekuje się, że AirQuadOne będzie ważyć około 530 kg. Inżynierowie chcą stworzyć dwie wersje elektrycznego kłada – bezzałogowy i załogowy. #Personalaviation comes a big step closer with Neva electric #turbofans and the #AirQuadOne concept https://t.co/mfcO3ZVFgd pic.twitter.com/9n4EUNFVgg — Neva Aerospace (@nevaaerospace) 16 czerwca 2017 Obecnie koncern pracuje nad elektrycznym silnikiem turboodrzutowym, który zapewni odpowiednią siłę dla latających kładów. Ponadto koncern już współpracuje z regulatorami prawa w obszarze certyfikacji elektrycznych kładów na obszarze USA i UE. Koncern planuje także zapewnić wsparcie zarządzania ruchem podczas lotu 24h/dobę oraz połączenie awaryjne na bazie stosowania łączności satelitarnej SATCOM. Inżynierowie twierdzą, że takie elektryczne, latające kłady będą odpowiednie dla służb patrolujących, mogą posłużyć jako osobiste, powietrzne taksówki. Wersje bezzałogowe mogą być użyte jako małe śmigłowce służące do dostarczenia towaru do 100 kg w trudne lokalizacje. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.