Wiadomości OZE LEM Thunder – motocykl do zadań specjalnych tworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej 18 kwietnia 2018 Wiadomości OZE LEM Thunder – motocykl do zadań specjalnych tworzony przez studentów Politechniki Wrocławskiej 18 kwietnia 2018 Przeczytaj także Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Dotacje OZE Kraków: ostatnie 2 dni na złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu “Stop smog” Pozostały ostatnie dwa dni na złożenie wniosku o udzielenie dotacji na wymianę starych urządzeń grzewczych i termomodernizację budynku. Sprawdź, gdzie złożyć wniosek i czy możesz ubiegać się o dotację. LEM Thunder to motocykl, który wedle założeń ma być przystosowany do najtrudniejszych warunków pogodowych i intensywnej eksploatacji. Jedną z wyróżniających go cech będzie elektryczny napęd, który jak do tej pory w motocyklach tego rodzaju był rzadkością. Studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych dążą do tego, by LEM Thunder wystartował w zawodach SmartMoto Challenge, które odbędą się w Barcelonie jeszcze tego roku, i osiągnął w nich sukces. „Będzie to motocykl elektryczny przystosowany do najtrudniejszego rajdu świata, jakim jest Dakar. Planujemy wyposażyć go we wszystkie potrzebne funkcje i udoskonalenia, aby mógł stawić czoła najtrudniejszym wyzwaniom. Mamy spore doświadczenie jako uczestnicy takich zawodów, bo z naszymi motocyklami elektrycznymi pojawiamy się w Barcelonie regularnie od 2013 roku” – powiedział Szymon Duda, lider projektu LEM Thunder. Reklama Planowo zamontowany w motocyklu silnik ma mieć moc 30kW oraz moment obrotowy 250Nm, który dostępny będzie od zerowego momentu obrotowego, co zapewni bardzo dobre przyśpieszenie. Zasięg motocykla wynosić będzie dziewięćdziesiąt kilometrów, czyli wartość uznawaną za wystarczającą w kontekście zbliżających się zawodów w Katalonii. Studenci Politechniki Wrocławskiej dążą do tego, by sama konstrukcja była jak najlżejsza. Wszystko po to, by poprawić osiągi oferowane przez elektryczny motocykl. Do jego budowy wykorzystują więc elementy wytworzone dzięki drukarkom 3D oraz włókno węglowe. Polecamy również nasz materiał o motocyklu LEM Falcon: Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.