Polska Lidl: zamiast plastiku – tatuaż! 09 grudnia 2019 Polska Lidl: zamiast plastiku – tatuaż! 09 grudnia 2019 Przeczytaj także Dotacje OZE Duże zmiany w programie “Czyste powietrze” od kwietnia 2024 Od 22 kwietnia 2024 wejdą w życie nowe przepisy uprawniające do otrzymania dofinansowania w ramach największego programu antysmogowego w Polsce. Zmiany obejmą m.in. pompy ciepła i kotły. Polska Władze polskich miast niszczą gniazda ptaka zagrożonego wyginięciem. Potrzebne uszczelnienie prawa Niegdyś pospolity gawron według najnowszej edycji czerwonej listy ptaków Polski jest gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Tymczasem kolonie tych zwierząt w miastach są regularnie niszczone i płoszone. Zdaniem Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków system ochrony gawronów należy uszczelnić, tak aby władze miast miały mniejszą swobodę w usuwaniu gniazd. Do końca 2019 roku sieć sklepów Lidl częściowo zrezygnuje z pakowania warzyw i owoców w plastik. Zamiast tego, na skórkach wybranych produktów pojawią się specjalne „tatuaże”. Reklama Od 1 grudnia w Lidlu pojawiła się nowa seria warzyw BIO – informacje o tym, że wybrany produkt jest ekologiczny znajdziemy bezpośrednio na skórce. Dzięki temu towary będą dostępne bez plastikowej folii, co do końca roku ma wyeliminować ze sklepów sieci 150 ton plastiku. „Tatuaże”, które zastąpią foliówki wykonywane są w całkowicie bezpieczny sposób, za pomocą naturalnej wiązki światła. – Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel firmy odpowiadającej za nowe oznakowanie produktów. Początkowo „tatuaże” mają pojawić się na selerach oraz dyniach. Reklama Mniej plastiku nie tylko na warzywnym Aleksandra Robaszkiewicz, rzeczniczka prasowa Lidl Polska, przedstawiła zobowiązania, jakie podejmie firma w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100% opakowań z tworzyw sztucznych, które dostępne będą w sieci Lidl będzie można recyklingować, a całkowite zużycie plastiku w firmie ma spaść o 20%. Reklama – Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem – powiedziała Robaszkiewicz w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.