Fotowoltaika Od lipca solarne dachówki Tesli trafią do sklepów Home Depot w USA 09 lutego 2018 Fotowoltaika Od lipca solarne dachówki Tesli trafią do sklepów Home Depot w USA 09 lutego 2018 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? Zakupienie domowego magazynu energii Tesla Powerwall czy paneli fotowoltaicznych tego producenta dotychczasowo wymagało trochę więcej zachodu, niż pojechanie do sklepu budowlanego po potrzebne elementy. Wkrótce ma to się jednak zmienić, dzięki współpracy firmy Tesla z siecią sklepów budowlano-remontowych Home Depot. Do oferty amerykańskiej sieci Home Depot trafić mają moduły fotowoltaiczne, magazyny energii a także słoneczne dachówki, jakie niedawno wprowadziła do swojej oferty Tesla. Produkty te dostępne będą w 800 sklepach w całych Stanach Zjednoczonych od czerwca tego roku. Reklama Home Depot ma 2200 sklepów w całych USA – taka ilość punktów sprzedaży może pomóc Tesli w dystrybucji i popularyzacji produktów fotowoltaicznych. Z początkiem lipca tego roku w 800 z nich znajdą się stanowiska Tesli obsługiwane przez jej przedstawicieli. Ruch ten powinien przynieść korzyści. Po zakupieniu producenta systemów PV – Solarcity Tesla prowadziła dystrybucję swoich produktów z pomocą akwizytorów, co było drogie i mało wydajne. Dodatkowo reklama systemów fotowoltaicznych ograniczała się do wąskiej grupy potencjalnych klientów w określonych lokalizacjach. Plany przewidują, że początkowo na stoiskach Tesli w Home Depot dostępny ma być Powerwall oraz moduły PV. Następnie do oferty dołączony zostanie Solar Roof, czyli fotowoltaiczne dachówki. Dzięki temu, jak planuje Elon Musk, wprowadzanie systemów PV do domów powinno stać się łatwym i prostym procesem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.