Fotowoltaika Od lipca solarne dachówki Tesli trafią do sklepów Home Depot w USA 09 lutego 2018 Fotowoltaika Od lipca solarne dachówki Tesli trafią do sklepów Home Depot w USA 09 lutego 2018 Przeczytaj także Fotowoltaika Polka i jej zespół z prestiżową nagrodą. Otrzymali ją za lekkie jak śnieg panele perowskitowe Olga Malinkiewicz i jej zespół głosami niezależnego jury zwyciężają w kategorii MŚP w konkursie European Inventor Award 2024. Zespół otrzymał również nagrodę publiczności Popular Prize. Malinkiewicz została uhonorowana w obu kategoriach za opracowanie przełomowych perowskitowych ogniw słonecznych, które w wydajny sposób przekształcają światło w energię i oferują tym samym nowe zrównoważone rozwiązania energetyczne. Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. Zakupienie domowego magazynu energii Tesla Powerwall czy paneli fotowoltaicznych tego producenta dotychczasowo wymagało trochę więcej zachodu, niż pojechanie do sklepu budowlanego po potrzebne elementy. Wkrótce ma to się jednak zmienić, dzięki współpracy firmy Tesla z siecią sklepów budowlano-remontowych Home Depot. Do oferty amerykańskiej sieci Home Depot trafić mają moduły fotowoltaiczne, magazyny energii a także słoneczne dachówki, jakie niedawno wprowadziła do swojej oferty Tesla. Produkty te dostępne będą w 800 sklepach w całych Stanach Zjednoczonych od czerwca tego roku. Reklama Home Depot ma 2200 sklepów w całych USA – taka ilość punktów sprzedaży może pomóc Tesli w dystrybucji i popularyzacji produktów fotowoltaicznych. Z początkiem lipca tego roku w 800 z nich znajdą się stanowiska Tesli obsługiwane przez jej przedstawicieli. Ruch ten powinien przynieść korzyści. Po zakupieniu producenta systemów PV – Solarcity Tesla prowadziła dystrybucję swoich produktów z pomocą akwizytorów, co było drogie i mało wydajne. Dodatkowo reklama systemów fotowoltaicznych ograniczała się do wąskiej grupy potencjalnych klientów w określonych lokalizacjach. Plany przewidują, że początkowo na stoiskach Tesli w Home Depot dostępny ma być Powerwall oraz moduły PV. Następnie do oferty dołączony zostanie Solar Roof, czyli fotowoltaiczne dachówki. Dzięki temu, jak planuje Elon Musk, wprowadzanie systemów PV do domów powinno stać się łatwym i prostym procesem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.