Fotowoltaika Od lipca solarne dachówki Tesli trafią do sklepów Home Depot w USA 09 lutego 2018 Fotowoltaika Od lipca solarne dachówki Tesli trafią do sklepów Home Depot w USA 09 lutego 2018 Przeczytaj także Fotowoltaika Gdańska bazylika i nielegalna fotowoltaika. Co mówi prawo o OZE na zabytkach Gdańska parafia otrzymała nakaz usunięcia paneli fotowoltaicznych z dachu Bazyliki św. Brygidy, które w 2023 roku zostały zainstalowane bez wymaganych pozwoleń. W Polsce istnieje możliwość umieszczenia OZE na zabytkowych budynkach – wymaga to jednak kontroli wojewódzkiego konserwatora zabytków. Przeszkodą w połączeniu ochrony dziedzictwa historycznego i zielonej energii nie jest zatem prawo, a brak jego przestrzegania. Fotowoltaika Wyniki badań Politechniki Lubelskiej: moduły PV z krzemu krystalicznego najwydajniejsze w Polsce W polskich warunkach klimatycznych nie każda technologia fotowoltaiczna działa równie skutecznie. Dlatego naukowcy z Politechniki Lubelskiej postanowili porównać cztery typy modułów PV, analizując ich sprawność, stabilność i odporność na zmienne nasłonecznienie. Wyniki badań potwierdzają, że kierunek rozwoju krajowej fotowoltaiki powinien być ściśle dostosowany do lokalnych warunków, a nie tylko globalnych trendów technologicznych. Zakupienie domowego magazynu energii Tesla Powerwall czy paneli fotowoltaicznych tego producenta dotychczasowo wymagało trochę więcej zachodu, niż pojechanie do sklepu budowlanego po potrzebne elementy. Wkrótce ma to się jednak zmienić, dzięki współpracy firmy Tesla z siecią sklepów budowlano-remontowych Home Depot. Do oferty amerykańskiej sieci Home Depot trafić mają moduły fotowoltaiczne, magazyny energii a także słoneczne dachówki, jakie niedawno wprowadziła do swojej oferty Tesla. Produkty te dostępne będą w 800 sklepach w całych Stanach Zjednoczonych od czerwca tego roku. Reklama Home Depot ma 2200 sklepów w całych USA – taka ilość punktów sprzedaży może pomóc Tesli w dystrybucji i popularyzacji produktów fotowoltaicznych. Z początkiem lipca tego roku w 800 z nich znajdą się stanowiska Tesli obsługiwane przez jej przedstawicieli. Ruch ten powinien przynieść korzyści. Po zakupieniu producenta systemów PV – Solarcity Tesla prowadziła dystrybucję swoich produktów z pomocą akwizytorów, co było drogie i mało wydajne. Dodatkowo reklama systemów fotowoltaicznych ograniczała się do wąskiej grupy potencjalnych klientów w określonych lokalizacjach. Plany przewidują, że początkowo na stoiskach Tesli w Home Depot dostępny ma być Powerwall oraz moduły PV. Następnie do oferty dołączony zostanie Solar Roof, czyli fotowoltaiczne dachówki. Dzięki temu, jak planuje Elon Musk, wprowadzanie systemów PV do domów powinno stać się łatwym i prostym procesem. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.