Elektromobilność Lucid Air nowym królem samochodów elektrycznych? 29 września 2017 Elektromobilność Lucid Air nowym królem samochodów elektrycznych? 29 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Do niedawna Tesla pozostawała niekwestionowanym królem samochodów elektrycznych głównie dzięki temu, że jako pierwsza opracowała rozwiązania pozwalające na pokonanie sporych odległości na jednym ładowaniu. Z roku na rok powstają jednak konkurencyjne pojazdy. Jednym z nich jest Lucid Air – samochód, który może zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny. Reklama Obecnie w Arizonie rozpoczyna się budowa fabryki, gdzie będzie produkowany Lucid Air. Postawienie jej pochłonie aż 700 milionów dolarów. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pierwsze auta Lucid Air będą dostarczone początkiem 2019 roku. Do 2020 roku ma zostać wyprodukowanych sześćdziesiąt tysięcy pojazdów. Czym będzie charakteryzować się przyszły konkurent Tesli? W podstawowej wersji ma pozwolić na pokonanie ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu. W bardziej rozwiniętej wersji możliwe będzie pokonanie nawet 640 kilometrów. Baterie, które pozwolą na pokonywanie takich odległości, zostaną dostarczone przed firmę Samsung SDI, a ich ładowanie będzie odbywać się przy wykorzystaniu technologii supercharging. Stawki za Lucid Air mają rozpoczynać się od 52,5 tysiąca dolarów. Samochód w tej cenie zapewni moc 400 KM, które napędzą tylną oś. Najdroższa wersja, za którą wedle szacunków trzeba będzie zapłacić ponad 100 tysięcy dolarów, zapewni moc 1000 KM oraz napęd na dwie osie, a także pozwoli uzyskać prędkość nawet 350 km/h. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.