Elektromobilność MELEX: pojazdy elektryczne z tradycją 06 lutego 2018 Elektromobilność MELEX: pojazdy elektryczne z tradycją 06 lutego 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Melex może pochwalić się tradycją, której początek datuje się na rok 1971. Właśnie wtedy wypuszczone zostały z taśmy produkcyjnej pierwsze pojazdy elektryczne. Od tej pory oferta firmy znacznie się poszerzyła. Reklama Melex rozpoczynał swoją działalność w Mielcu z myślą o rynku amerykańskim. Początkowo, wzorując się na wózkach golfowych, produkowano pojazdy w wersji trójkołowej. Z czasem wprowadzono wariant czterokołowy przeznaczony do przewożenia pasażerów oraz bagaży. Współcześnie podczas gry w golfa również korzysta się z tej wersji, ponieważ ma ona lepszą przyczepność, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy. „Wszystko zaczęło się od legendarnego już dziś zamówienia naszych pojazdów na pola golfowe w Stanach Zjednoczonych, dzięki któremu firma rozpoczęła produkcję seryjną. W najlepszych dla naszej firmy latach na ten rynek trafiało nawet kilka tysięcy wózków golfowych rocznie”, opowiadał portalowi polskiprzemysl.com.pl Miłosz Cieszyński z działu marketingu firmy Melex. Obecnie w ofercie Melexa znajduje się kilka rodzajów pojazdów. Wydaje się, że najpopularniejsze są pasażerskie, które sprawdzają się przede wszystkim w branży turystycznej. Korzystają z nich przewodnicy i zwiedzający w większych miastach. Powszechnie eksploatowane są także modele bagażowe o ładowności od 200 do 1500 kilogramów. Na uwagę zasługują również wózki specjalnie. Wśród nich można znaleźć ambulans, karawan i pojazd pocztowy. Każdy elektryczny Melex posiada homologację i może poruszać się po drogach publicznych w krajach Unii Europejskiej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.