Elektromobilność MELEX: pojazdy elektryczne z tradycją 06 lutego 2018 Elektromobilność MELEX: pojazdy elektryczne z tradycją 06 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Melex może pochwalić się tradycją, której początek datuje się na rok 1971. Właśnie wtedy wypuszczone zostały z taśmy produkcyjnej pierwsze pojazdy elektryczne. Od tej pory oferta firmy znacznie się poszerzyła. Reklama Melex rozpoczynał swoją działalność w Mielcu z myślą o rynku amerykańskim. Początkowo, wzorując się na wózkach golfowych, produkowano pojazdy w wersji trójkołowej. Z czasem wprowadzono wariant czterokołowy przeznaczony do przewożenia pasażerów oraz bagaży. Współcześnie podczas gry w golfa również korzysta się z tej wersji, ponieważ ma ona lepszą przyczepność, co zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy. „Wszystko zaczęło się od legendarnego już dziś zamówienia naszych pojazdów na pola golfowe w Stanach Zjednoczonych, dzięki któremu firma rozpoczęła produkcję seryjną. W najlepszych dla naszej firmy latach na ten rynek trafiało nawet kilka tysięcy wózków golfowych rocznie”, opowiadał portalowi polskiprzemysl.com.pl Miłosz Cieszyński z działu marketingu firmy Melex. Obecnie w ofercie Melexa znajduje się kilka rodzajów pojazdów. Wydaje się, że najpopularniejsze są pasażerskie, które sprawdzają się przede wszystkim w branży turystycznej. Korzystają z nich przewodnicy i zwiedzający w większych miastach. Powszechnie eksploatowane są także modele bagażowe o ładowności od 200 do 1500 kilogramów. Na uwagę zasługują również wózki specjalnie. Wśród nich można znaleźć ambulans, karawan i pojazd pocztowy. Każdy elektryczny Melex posiada homologację i może poruszać się po drogach publicznych w krajach Unii Europejskiej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.