Elektromobilność Mercedes-Benz dostarczy pierwszy autobus elektryczny eCitaro 19 listopada 2018 Elektromobilność Mercedes-Benz dostarczy pierwszy autobus elektryczny eCitaro 19 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Daimler, spółka matka Mercedes-Benz, prowadzi kilka programów związanych z transportem elektrycznym, w tym część dla swoich pojazdów komercyjnych, takich jak autobusy. Jednym z projektów jest elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro. Niemiecki producent ogłosił dziś jego pierwszą dostawę. Reklama Elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się autobusu Citaro Mercedes-Benz została przedstawiona w tym roku. 15 listopada firma ogłosiła pierwszą dostawę autobusu elektrycznego do Hamburger Hochbahn AG, niemieckiej firmy transportu publicznego. Hamburger Hochbahn AG, który obsługuje około tysiąc autobusów na stu jedenastu liniach w Hamburgu, złożył zamówienie na dwadzieścia takich elektryków i twierdzi, że od 2020 roku „zamierza kupić tylko autobusy bezemisyjne”. Till Oberwörder, szef Daimler Buses, przekazał pierwszego eCitaro Mercedes-Benz Henrikowi Falkowi, prezesowi zarządu w Hamburger Hochbahn AG, w obecności doktora Petera Tschentschera, burmistrza Hamburga. Till Oberwörder skomentował pierwszą produkcję eCitaro: „Hamburger Hochbahn AG jest jednym z uznanych pionierów alternatywnych systemów w lokalnym transporcie publicznym. W czasie powstawania nowego eCitaro opracowaliśmy przemyślaną i wyrafinowaną koncepcję autobusów miejskich, która mogłaby mieć decydujący wpływ na promowanie elektromobilności w miastach i miasteczkach. Jesteśmy zachwyceni, że możemy dzisiaj dostarczyć pierwszą produkcję pojazdów”. Teraz Daimler pracuje nad ukończeniem kolejnych autobusów. eCitaro bazuje na swoim poprzedniku z silnikiem wysokoprężnym; kilka ulepszeń dotyczy m.in. wyposażenia dachowego i wyglądu wizualnego. Jeśli chodzi o układ napędowy, to silniki elektryczne znajdują się na dwóch osiach. System baterii jest modułowy i podzielony między magistrale. Akumulatory litowo-jonowe są rozłożone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. Ich łączna pojemność nie przekracza 243 kWh. Autobus jest wyposażony w wtyczkę CCS do szybkiego ładowania. Przewiduje się, że w lecie zasięg autobusu wynosi około 150 kilometrów, a w idealnych warunkach może sięgać nawet 250 kilometrów, czyi od 93 do 155 mil. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.