Elektromobilność Mercedes-Benz dostarczy pierwszy autobus elektryczny eCitaro 19 listopada 2018 Elektromobilność Mercedes-Benz dostarczy pierwszy autobus elektryczny eCitaro 19 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Daimler, spółka matka Mercedes-Benz, prowadzi kilka programów związanych z transportem elektrycznym, w tym część dla swoich pojazdów komercyjnych, takich jak autobusy. Jednym z projektów jest elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro. Niemiecki producent ogłosił dziś jego pierwszą dostawę. Reklama Elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się autobusu Citaro Mercedes-Benz została przedstawiona w tym roku. 15 listopada firma ogłosiła pierwszą dostawę autobusu elektrycznego do Hamburger Hochbahn AG, niemieckiej firmy transportu publicznego. Hamburger Hochbahn AG, który obsługuje około tysiąc autobusów na stu jedenastu liniach w Hamburgu, złożył zamówienie na dwadzieścia takich elektryków i twierdzi, że od 2020 roku „zamierza kupić tylko autobusy bezemisyjne”. Till Oberwörder, szef Daimler Buses, przekazał pierwszego eCitaro Mercedes-Benz Henrikowi Falkowi, prezesowi zarządu w Hamburger Hochbahn AG, w obecności doktora Petera Tschentschera, burmistrza Hamburga. Till Oberwörder skomentował pierwszą produkcję eCitaro: „Hamburger Hochbahn AG jest jednym z uznanych pionierów alternatywnych systemów w lokalnym transporcie publicznym. W czasie powstawania nowego eCitaro opracowaliśmy przemyślaną i wyrafinowaną koncepcję autobusów miejskich, która mogłaby mieć decydujący wpływ na promowanie elektromobilności w miastach i miasteczkach. Jesteśmy zachwyceni, że możemy dzisiaj dostarczyć pierwszą produkcję pojazdów”. Teraz Daimler pracuje nad ukończeniem kolejnych autobusów. eCitaro bazuje na swoim poprzedniku z silnikiem wysokoprężnym; kilka ulepszeń dotyczy m.in. wyposażenia dachowego i wyglądu wizualnego. Jeśli chodzi o układ napędowy, to silniki elektryczne znajdują się na dwóch osiach. System baterii jest modułowy i podzielony między magistrale. Akumulatory litowo-jonowe są rozłożone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. Ich łączna pojemność nie przekracza 243 kWh. Autobus jest wyposażony w wtyczkę CCS do szybkiego ładowania. Przewiduje się, że w lecie zasięg autobusu wynosi około 150 kilometrów, a w idealnych warunkach może sięgać nawet 250 kilometrów, czyi od 93 do 155 mil. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.