Elektromobilność Mercedes-Benz dostarczy pierwszy autobus elektryczny eCitaro 19 listopada 2018 Elektromobilność Mercedes-Benz dostarczy pierwszy autobus elektryczny eCitaro 19 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Sprawdzony model walki ze smogiem. Londyn pokazuje, co działa w praktyce Burmistrz Londynu, Sadiq Khan zapowiedział, że do 2030 roku zamierza osiągnąć w Londynie zerową emisję netto. Siedem lat po ogłoszeniu klimatycznego stanu wyjątkowego Londyn zrealizował szereg działań, które poprawiły jakość powietrza i życia mieszkańców. Teraz burmistrz apeluje do światowych przywódców, by na wzór Londynu odważnie podejmowali działania na rzecz klimatu. Elektromobilność Ekologiczne tramwaje podbijają brytyjskie miasta. Rząd przeznacza 15 miliardów funtów Koleje tramwajowe wracają do wielu miast Wielkiej Brytanii dzięki inwestycji w wysokości 15 miliardów funtów. Kanclerz Rachel Reeves ogłosiła rekordowe dofinansowanie na rozwój miejskiego, ekologicznego transportu w postaci lekkiej kolei. Nowe tramwaje mają poprawić jakość miejskiego transportu, ograniczyć emisje i zwiększyć wygodę podróżowania mieszkańców. Daimler, spółka matka Mercedes-Benz, prowadzi kilka programów związanych z transportem elektrycznym, w tym część dla swoich pojazdów komercyjnych, takich jak autobusy. Jednym z projektów jest elektryczny autobus Mercedes-Benz eCitaro. Niemiecki producent ogłosił dziś jego pierwszą dostawę. Reklama Elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się autobusu Citaro Mercedes-Benz została przedstawiona w tym roku. 15 listopada firma ogłosiła pierwszą dostawę autobusu elektrycznego do Hamburger Hochbahn AG, niemieckiej firmy transportu publicznego. Hamburger Hochbahn AG, który obsługuje około tysiąc autobusów na stu jedenastu liniach w Hamburgu, złożył zamówienie na dwadzieścia takich elektryków i twierdzi, że od 2020 roku „zamierza kupić tylko autobusy bezemisyjne”. Till Oberwörder, szef Daimler Buses, przekazał pierwszego eCitaro Mercedes-Benz Henrikowi Falkowi, prezesowi zarządu w Hamburger Hochbahn AG, w obecności doktora Petera Tschentschera, burmistrza Hamburga. Till Oberwörder skomentował pierwszą produkcję eCitaro: „Hamburger Hochbahn AG jest jednym z uznanych pionierów alternatywnych systemów w lokalnym transporcie publicznym. W czasie powstawania nowego eCitaro opracowaliśmy przemyślaną i wyrafinowaną koncepcję autobusów miejskich, która mogłaby mieć decydujący wpływ na promowanie elektromobilności w miastach i miasteczkach. Jesteśmy zachwyceni, że możemy dzisiaj dostarczyć pierwszą produkcję pojazdów”. Teraz Daimler pracuje nad ukończeniem kolejnych autobusów. eCitaro bazuje na swoim poprzedniku z silnikiem wysokoprężnym; kilka ulepszeń dotyczy m.in. wyposażenia dachowego i wyglądu wizualnego. Jeśli chodzi o układ napędowy, to silniki elektryczne znajdują się na dwóch osiach. System baterii jest modułowy i podzielony między magistrale. Akumulatory litowo-jonowe są rozłożone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. Ich łączna pojemność nie przekracza 243 kWh. Autobus jest wyposażony w wtyczkę CCS do szybkiego ładowania. Przewiduje się, że w lecie zasięg autobusu wynosi około 150 kilometrów, a w idealnych warunkach może sięgać nawet 250 kilometrów, czyi od 93 do 155 mil. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.