Wiadomości OZE Mocniejsza bateria w BMW i3 26 lipca 2018 Wiadomości OZE Mocniejsza bateria w BMW i3 26 lipca 2018 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. BMW i3 odnotowało stosunkowo niewielki przyrost sprzedaży, ale od 2013 roku producentowi udało się aktualizować ogniwa akumulatora, co przekłada się na zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu. Aktualnie media informują o mocniejszej baterii BMW, która zapewni energię na 200 mil (na około 350 kilometrów). Reklama Informacja pochodzi z niemieckiej strony internetowej poświęconej BMW – BimmerToday: „Według naszych informacji trwają intensywne przygotowania do debiutu BMW i3 120Ah, które obiecuje jeszcze większy zasięg, dzięki jeszcze większej baterii litowo-jonowej. Mocniejsza bateria może zwiększyć standardowy zasięg według NEDC do ponad 350 kilometrów, a tym samym rozwiać wątpliwości, co do osiąganych rezultatów”. Aby zwiększyć moc baterii, BMW współpracowało ze swoim dostawcą akumulatorów – Samsungiem SDI. Ostatnia aktualizacja ogniwała miała miejsce w 2016 roku. Wtedy jego pojemność wzrosła z 60 Ah do 94 Ah, a moc z 22 kWh do 22 kWh. Przy nowych ogniwach o pojemności 120 Ah, nowa bateria zyskuje moc 42 kWh energii. Obecnie BMW i3 ma zasięg 114 mil (około 185 kilometrów) w zwykłych warunkach jazdy. Wydaje się więc, że z nowym akumulatorem będzie to około 150 mil (około 245 kilometrów). Mocniejsze ogniwa powinny być zatwierdzone do końca tego roku, aby weszły do produkcji na początku przyszłego. Aktualnie BMW pracuje nad technologią elektrycznego przeniesienia napędu nowej generacji, która pojawi się w modelu iX3 w 2020 roku. Ponadto firma potwierdziła ostatnio podpisanie kontraktu na dostawę ogniw od CATL – największego chińskiego producenta akumulatorów. Będą one zasilały przyszłe modele elektryczne BMW. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.