Wiadomości OZE Mocniejsza bateria w BMW i3 26 lipca 2018 Wiadomości OZE Mocniejsza bateria w BMW i3 26 lipca 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. BMW i3 odnotowało stosunkowo niewielki przyrost sprzedaży, ale od 2013 roku producentowi udało się aktualizować ogniwa akumulatora, co przekłada się na zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu. Aktualnie media informują o mocniejszej baterii BMW, która zapewni energię na 200 mil (na około 350 kilometrów). Reklama Informacja pochodzi z niemieckiej strony internetowej poświęconej BMW – BimmerToday: „Według naszych informacji trwają intensywne przygotowania do debiutu BMW i3 120Ah, które obiecuje jeszcze większy zasięg, dzięki jeszcze większej baterii litowo-jonowej. Mocniejsza bateria może zwiększyć standardowy zasięg według NEDC do ponad 350 kilometrów, a tym samym rozwiać wątpliwości, co do osiąganych rezultatów”. Aby zwiększyć moc baterii, BMW współpracowało ze swoim dostawcą akumulatorów – Samsungiem SDI. Ostatnia aktualizacja ogniwała miała miejsce w 2016 roku. Wtedy jego pojemność wzrosła z 60 Ah do 94 Ah, a moc z 22 kWh do 22 kWh. Przy nowych ogniwach o pojemności 120 Ah, nowa bateria zyskuje moc 42 kWh energii. Obecnie BMW i3 ma zasięg 114 mil (około 185 kilometrów) w zwykłych warunkach jazdy. Wydaje się więc, że z nowym akumulatorem będzie to około 150 mil (około 245 kilometrów). Mocniejsze ogniwa powinny być zatwierdzone do końca tego roku, aby weszły do produkcji na początku przyszłego. Aktualnie BMW pracuje nad technologią elektrycznego przeniesienia napędu nowej generacji, która pojawi się w modelu iX3 w 2020 roku. Ponadto firma potwierdziła ostatnio podpisanie kontraktu na dostawę ogniw od CATL – największego chińskiego producenta akumulatorów. Będą one zasilały przyszłe modele elektryczne BMW. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.