Wiadomości OZE Czy możliwe jest czerpanie energii elektrycznej z amortyzatorów? TAK! 15 września 2016 Wiadomości OZE Czy możliwe jest czerpanie energii elektrycznej z amortyzatorów? TAK! 15 września 2016 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Niemiecki producent wypracował eROTA! Co to jest i na czym polega jego wspaniałość? EROT to innowacyjne zawieszenie Audi, które jest w stanie czerpać energię kolokwialnie mówiąc jeżdżąc po dziurach! Jak to możliwe? Reklama Jest to możliwe dzięki połączeniu silników elektrycznych z ramieniem. Ramie przechwytuje ruch kół góra – dół, jaki powstaje przy jeździe po nierównościach. Całość przekazana jest do alternatora 48 V. Kolejno energia kinetyczna przekazywana jest na koło zamachowe, które za pośrednictwem serii zębatek dostarczana jest do elektrycznego silnika generującego interesujący nas prąd elektryczny. Według obliczeń dotyczącej jazdy po niemieckich drogach, system eROT jest w stanie wyprodukować 100-150 W , co stanowi oszczędność około 3 gramów CO2 na przejechanym jednym kilometrze. Nowe zawieszenie eROT to głównie energooszczędność? Otóż nie! Audi opracowując prototyp aktywnego zawieszenia zadbało również o komfort jazdy. Radość ze spokojnej jazdy możemy uzyskać dzięki niezależnemu rozprężaniu i sprężaniu. Wbudowane zaawansowane oprogramowanie ma za zadanie dostosować się do trasy, terenu jaki pokonujemy i stylu jazdy. Co więcej, specjalne ułożenie silników elektrycznych w tylnej części osi pionowej pozwala na uzyskanie dodatkowej przestrzeni w bagażniku. To innowacyjne zawieszenie może się pojawić w samochodach Audi już w przyszłym roku. Obserwując jak duże ilości energii były marnowane podczas hamowania, w przypadku samochodów elektrycznych i hybrydowych, Audi znalazło złoty środek w postaci eROTA. Jak mówi dr Stefan Knirsch z Audi: “Every pothole, every bump, every curve induces kinetic energy in the car. Today’s dampers absorb this energy, which is lost in the form of heat” to znaczy: „Każdy wybój, każde zakrzywienie generuje energię kinetyczną w samochodzie. Dzisiejsze amortyzatory pochłaniają tę energię, która jest tracona w postaci ciepła”. Audi postawiło temu kres i komentuje w następujący sposób. “With the new electromechanical damper system in the 48-volt electrical system, we put this energy to use.” Czyli: „Dzięki nowemu systemowi elektromechanicznemu w układzie elektrycznym 48 V, wykorzystujemy energię kinetyczną do produkcji energii elektrycznej”. Reasumując – idealny patent na czerpanie korzyści z polskich dróg! Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.