Elektromobilność Najdłuższy lot samolotu solarnego – 27 dni w powietrzu i dalej leci 15 lipca 2022 Elektromobilność Najdłuższy lot samolotu solarnego – 27 dni w powietrzu i dalej leci 15 lipca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Airbus pobił rekord najdłuższego lotu bezzałogowego statku powietrznego, sugerują dane śledzenia lotów. Zasilany energią słoneczną Airbus Zephyr S spędził 27 dni w powietrzu, bijąc rekord ustanowiony w 2018 roku. W chwili pisania tego tekstu samolot dalej pozostaje w powietrzu. Reklama Najdłuższy lot samolotu solarnego Bezzałogowy statek lata wysoko w atmosferze, aby uniknąć komercyjnego ruchu lotniczego i niekorzystnej pogody. Samolot ma akumulatory pokładowe, które utrzymują go w powietrzu przez noc, co oznacza, że nie musi lądować, aby uzupełnić energię. Dane lotu pokazują, że samolot przeleciał z poligonu testowego w Arizonie do Belize w Ameryce Środkowej i z powrotem. Airbus powiedział BBC, że nie może komentować lotu. Ma to prawdopodobnie związek z faktem, że samolot wykorzystywany jest do celów wojskowych. – Najnowsze testy mają na celu sprawdzenie zdolności magazynowania energii i żywotności baterii, wydajność paneli oraz zdolność do utrzymywania samolotu w powietrzu – skomentował rzecznik biura dowództwa oddziału armii amerykańskiej. Samolot solarny specjalnego przeznaczenia Samolot Zephyr opracowany w 2015 roku i zasilany energią słoneczną jest cennym zasobem każdej armii z uwagi na możliwości poruszania się poza zasięgiem radarów. Airbus twierdzi, że samolot może utrzymywać się w powietrzu nawet przez wiele miesięcy bez lądowania. Rozpiętość skrzydeł maszyny to aż 25 metrów przy wadze mniej niż 75 kg. Zephyr ma szeroki zasięg wizualny – od 20 do 30 km, co pozwala na zapewnienie obrazów o wysokiej rozdzielczości i przechwytywania wideo w celu gromadzenia danych wywiadowczych. Samolot ma także potencjał, aby zapewnić komunikację z najbardziej odizolowanymi komunikacyjnie częściami świata. Żadne inne rozwiązanie antenowe nie oferuje ciągłej mobilnej łączności 4G/5G na stałe w dzień i w nocy, dzięki czemu samolot solarny dobrze uzupełnia istniejącą infrastrukturę. Jest brakującym ogniwem między satelitami a naziemnymi stacjami nadawczymi i radarami. Pierwsze auto zasilane Słońcem, które nie wymaga ładowania. Aptera już w sprzedaży źródło: bbc.com, zdj. główne: mediacentre.airbus.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.