Elektromobilność Najdłuższy lot samolotu solarnego – 27 dni w powietrzu i dalej leci 15 lipca 2022 Elektromobilność Najdłuższy lot samolotu solarnego – 27 dni w powietrzu i dalej leci 15 lipca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Airbus pobił rekord najdłuższego lotu bezzałogowego statku powietrznego, sugerują dane śledzenia lotów. Zasilany energią słoneczną Airbus Zephyr S spędził 27 dni w powietrzu, bijąc rekord ustanowiony w 2018 roku. W chwili pisania tego tekstu samolot dalej pozostaje w powietrzu. Reklama Najdłuższy lot samolotu solarnego Bezzałogowy statek lata wysoko w atmosferze, aby uniknąć komercyjnego ruchu lotniczego i niekorzystnej pogody. Samolot ma akumulatory pokładowe, które utrzymują go w powietrzu przez noc, co oznacza, że nie musi lądować, aby uzupełnić energię. Dane lotu pokazują, że samolot przeleciał z poligonu testowego w Arizonie do Belize w Ameryce Środkowej i z powrotem. Airbus powiedział BBC, że nie może komentować lotu. Ma to prawdopodobnie związek z faktem, że samolot wykorzystywany jest do celów wojskowych. – Najnowsze testy mają na celu sprawdzenie zdolności magazynowania energii i żywotności baterii, wydajność paneli oraz zdolność do utrzymywania samolotu w powietrzu – skomentował rzecznik biura dowództwa oddziału armii amerykańskiej. Samolot solarny specjalnego przeznaczenia Samolot Zephyr opracowany w 2015 roku i zasilany energią słoneczną jest cennym zasobem każdej armii z uwagi na możliwości poruszania się poza zasięgiem radarów. Airbus twierdzi, że samolot może utrzymywać się w powietrzu nawet przez wiele miesięcy bez lądowania. Rozpiętość skrzydeł maszyny to aż 25 metrów przy wadze mniej niż 75 kg. Zephyr ma szeroki zasięg wizualny – od 20 do 30 km, co pozwala na zapewnienie obrazów o wysokiej rozdzielczości i przechwytywania wideo w celu gromadzenia danych wywiadowczych. Samolot ma także potencjał, aby zapewnić komunikację z najbardziej odizolowanymi komunikacyjnie częściami świata. Żadne inne rozwiązanie antenowe nie oferuje ciągłej mobilnej łączności 4G/5G na stałe w dzień i w nocy, dzięki czemu samolot solarny dobrze uzupełnia istniejącą infrastrukturę. Jest brakującym ogniwem między satelitami a naziemnymi stacjami nadawczymi i radarami. Pierwsze auto zasilane Słońcem, które nie wymaga ładowania. Aptera już w sprzedaży źródło: bbc.com, zdj. główne: mediacentre.airbus.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.