Elektromobilność Pierwsze auto zasilane Słońcem, które nie wymaga ładowania. Aptera już w sprzedaży 22 grudnia 2021 Elektromobilność Pierwsze auto zasilane Słońcem, które nie wymaga ładowania. Aptera już w sprzedaży 22 grudnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Fotowoltaika Niemcy zamontowali 200 tys. instalacji PV na… balkonach. I to w zaledwie pół roku Balkonowa fotowoltaika cieszy się u naszych zachodnich sąsiadów niesłabnącą popularnością. W okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku na niemieckich balkonach pojawiło się ponad 200 tys. instalacji o łącznej mocy 200 MW. Władze oferują dofinansowania do tego typu urządzeń, a regulacje sprzyjają ich montażowi. Aptera to pierwszy na świecie pojazd elektryczny zasilany energią słoneczną, który nie wymaga ładowania w przypadku większości codziennych zastosowań. Mniejszy wpływ na planetę idzie w parze ze swobodą i niesamowitym wyglądem. Samochód na energię słoneczną bez ładowania ma także inne zalety i jest już dostępny w sprzedaży. Reklama Samochód na energię słoneczną bez ładowania Aptera zmienia sposób myślenia o projektowaniu i budowie pojazdów. Dzięki drukowaniu 3D, sztucznej inteligencji i kompozytowemu korpusowi, firma stworzyła samochód o wręcz kosmicznym wyglądzie.Zobacz pierwsze auto zasilane słońcem, które nie wymaga ładowania: Najważniejsze w tym aucie są jednak unikalne panele słoneczne w kształcie rombu, które maksymalizują wykorzystanie energii słonecznej. Unikalne panele słoneczne w kształcie rombu, źródło: aptera.us Zapewniają 700 W mocy ciągłego ładowania — niezależnie od tego, czy samochód się porusza, czy stoi w miejscu. Dzięki samej energii słonecznej auto może pokonać nawet 65 km dziennie. Na optymalizację jazdy wpływa także zastosowanie jedynie trzech, zamiast standardowych czterech kół. Auto dostępne jest w trzech wersjach kolorystycznych: Luna (szary),Noir (czarny) i Sol (biały). Luna, źródło: aptera.us Noir, źródło: aptera.us Sol, źródło: aptera.us Czym jeszcze charakteryzuje się Aptera? Wydajność Aptera została stworzona od podstaw z myślą o jednym celu — efektywności energetycznej. Unikalny, aerodynamiczny kształt pozwala zaoszczędzić 70% energii w porównaniu z innymi pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi jeżdżącymi obecnie po drogach. Aptera jest zakrzywiona na przodzie, szeroka po bokach i zwężająca się w kierunku tułowia — jak mały, szybki samolot. Na jednym ładowaniu może pokonać ponad 1600 km. Lekkość Lżejsze samochody wymagają zużycia mniejszej ilości energii do poruszania się. Aptera waży o 65% mniej niż inne dzisiejsze pojazdy elektryczne, dzięki korpusowi zbudowanemu z ultralekkich kompozytów. Jego łukowaty kształt naśladuje fizykę skorupki jajka — twórcy twierdzą, że konstrukcja zapewnia siedmiokrotnie większe bezpieczeństwo niż stal. Ekologia Każdy właściciel Aptery może zmniejszyć swój ślad węglowy ponad 6350 kg CO2 rocznie, w porównaniu do innych środków transportu. Chcesz wiedzieć więcej o najnowszych technologiach w transporcie? Zobacz artykuł: Pierwsze na świecie statki na metanol już w 2024 roku! Bałtyk z kontenerowcami nowej generacji źródło: aptera.us Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.