Elektromobilność Pierwsze na świecie statki na metanol już w 2024 roku! Bałtyk z kontenerowcami nowej generacji 15 grudnia 2021 Elektromobilność Pierwsze na świecie statki na metanol już w 2024 roku! Bałtyk z kontenerowcami nowej generacji 15 grudnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Duże miasta będą mogły kupować tylko zeroemisyjne autobusy Senat przyjął nowelizację ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Według niej, miasta mające więcej niż 100 tys. mieszkańców będą zobowiązane do zakupu wyłącznie zeroemisyjnych autobusów i wprowadzenia Stref Czystego Transportu, jeżeli przekroczą poziom emisji dwutlenku azotu. Elektromobilność Kraków pyta mieszkańców o Strefę Czystego Transportu. Ankieta działa do 9 grudnia Władze Krakowa robią wszystko, żeby przekonać mieszkańców do Strefy Czystego Transportu. Jednym z elementów kampanii jest uruchomienie internetowej ankiety, w której Krakowianie będą mogli wyrazić swoje zdanie na temat nowych przepisów. Pierwsze na świecie statki na metanol to odważny pomysł Maersk – największej na rynku firmy zajmującej się transportem kontenerowców. Flota ośmiu takich kontenerowców wypłynie na Bałtyk już w pierwszym kwartale 2024 roku. Na czym polega ta przyjazna środowisku technologia? Reklama Kontenerowce na metanol Największa na świecie firma produkująca kontenery Møller Maersk już za trzy lata ma oddać do użytku aż 8 kontenerów zasilanych metanolem. Statki na metanol mają wyglądać inaczej niż inne większe kontenerowce.Zobacz, jak prezentuje się ta technologia: Jednostki tego typu mogą przybić do portu w Gdańsku już za 3 lata, źródło: maersk.com Unikalna konstrukcja pozwala na 20% wyższą wydajność energetyczną, w porównaniu do średniej w branży dla statków tej wielkości. Ponadto oczekuje się, że flota ośmiu takich statków pozwoli zaoszczędzić około miliona ton rocznych emisji CO2. To duży krok w stronę neutralności węglowej w handlu oceanicznym. Pierwsze na świecie statki na metanol Statki mają mieć 350 metrów długości, 52,5 metra szerokości oraz pojemność 16 tys. TEU. Średnia ładowność kontenera o pojemności 1 TEU to 21,8 tony, zatem jeden taki statek może transportować ładunki o wadze nawet ok. 350 tys. ton! Poniższa grafika pokazuje, w jaki sposób wytwarzany jest e-metanol. Wszystko zaczyna się od źródła czystej energii – fotowoltaiki, farmy wiatrowej etc. W procesie elektrolizy wytwarzany jest wodór, a następnie metanol. Paliwo jest gotowe do transportu! Proces wytwarzania e-metanolu, źródło: maersk.com Maersk do 2024 roku wycofa statki, które szkodzą środowisku. Na rynku pojawia się coraz więcej technologii, które łączą najnowsze rozwiązania z nieoczywistym i futurystycznym wyglądem. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz artykuł: Największy statek transportowy z żaglami nowej generacji zredukuje emisje o 90% i pomoże wielorybom Rewolucja w transporcie morskim Dzięki dużej pojemności paliwa, statki będą mogły odbyć całą podróż w obie strony, np. na trasie Azja-Europa, wyłącznie na zielonym metanolu. Dzięki takim rozwiązaniom ekologiczny transport morski staje się rzeczywistością.Rewolucja w transporcie morskim trwa. Jednym z nowych pomysłów na paliwo przyszłości jest… amoniak. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz artykuł: Pierwszy na świecie statek na amoniak już w przyszłym roku. Zielona rewolucja w transporcie? źródło: maersk.com, youtube.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.