Wiadomości OZE NFOŚiGW podpisuje pierwsze umowy o dofinansowanie strategii rozwoju elektromobilności 02 października 2019 Wiadomości OZE NFOŚiGW podpisuje pierwsze umowy o dofinansowanie strategii rozwoju elektromobilności 02 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w związku z przygotowaniem strategii rozwoju elektromobilności podpisuje pierwsze umowy! Ich beneficjentami są: gmina Jaktorów (woj. Mazowieckie) i Radzyń Podlaski (woj. lubelskie). Reklama NFOŚiGW w ramach udzielanego gminom wsparcia ma pokryć 100% kosztów kwalifikowanych. Dokładna dokumentacja dotycząca strategii ma zostać przygotowana do końca września 2020 r. Szacowany koszt przedsięwzięcia w Radzyniu Podlaskim wynieść ma 50 tys. zł. Wdrożenie strategii wpłynie na proces wymiany przez administracje dotychczasowej floty na pojazdy elektryczne oraz budowę stacji ładowania usytuowanych w pobliżu budynków użyteczności publicznej. Zakładany jest także rozwój stacji paliw gazowych CNG i LNG oraz budowa infrastruktury elektromobilnej. W szerszej perspektywie możliwe jest przygotowanie projektu budowy krajowej sieci takiej infrastruktury, m.in. stacji szybkiego ładowania. W gminie Jaktorów przewiduje się również wydzielenie miejsc postojowych dla pojazdów elektrycznych na już istniejących parkingach oraz zakup pojazdów elektrycznych, m.in. dla urzędu gminy. Wśród mieszkańców mają być prowadzone kampanie promocyjne polegające na dostarczaniu usług typu car-sharing i carpooling. W ramach programów pilotażowych związanych z wypożyczaniem sprzętów elektrycznych, takich jak hulajnogi, rowery czy skutery, mają zostać uwzględnione także potrzeby osób niepełnosprawnych. Wdrażanie rozwiązań w sektorze transportu może obniżyć emisję CO2 o ok. 15%. Planowany koszt inwestycji to ok. 45 tys. zł. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.