Wiadomości OZE Niemcy oplecione imponującą liczbą ładowarek 10 listopada 2017 Wiadomości OZE Niemcy oplecione imponującą liczbą ładowarek 10 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Z najnowszego raportu opracowanego na zlecenie Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Energetycznego i Wodnego (BDEW) wynika, że u naszych zachodnich sąsiadów znajduje się 10,9 tysiąca publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Raport zwraca szczególną uwagę na dynamiczny wzrost liczby punktów ładujących w roku bieżącym, ponieważ tylko w pierwszym półroczu powstało ich 3,6 tysiąca. Reklama Dokument opublikowany przez BDEW wyszczególnia także te niemieckie miasta, które mogą pochwalić się największą liczbą punktów ładujących. Według tych danych na terenie Niemiec przodują Hamburg (774 ładowarki), Berlin (628) oraz Stuttgart (402). W klasyfikacji krajów związkowych prowadzi Bawaria (2,5 tysiąca), która o 500 punktów ładujących wyprzedza Nadrenię Północną-Westfalię oraz Badenię-Wirtembergię. Najgorsza sytuacja ma miejsce w landach graniczących z Polską, w których znajduje się maksymalnie kilkaset ładowarek. Podsumowaniem raportu BDEW jest całkowita liczba samochodów elektrycznych poruszających się po niemieckich drogach. Prawie 100 tysięcy aut z napędem elektrycznym wzbudza szacunek, zwłaszcza na tle sytuacji panującej w graniczącej z Niemcami Polsce, gdzie wskaźniki nie osiągnęły jeszcze poziomu 2 tysięcy samochodów oraz 300 punktów ładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.