Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Nikola Motors, kojarzona dotychczas z ciężarówkami elektrycznymi Nikola One i Nikola Two, znowu zaskoczyła. Tym razem na rynek wypuszcza pick-up Badger. Pojazd będzie dostępny w dwóch wariantach – w pełni elektrycznym oraz wspomaganym ogniwem paliwowym. Reklama Na początku tygodnia Nikola Motors zaprezentowała koncepcję nowego elektrycznego pickupa, który otrzymał nazwę Badger (borsuk). Trevor Milton, dyrektor generalny i założyciel firmy Nikola, reflektował: – Nikola ma technologię wartą miliardy dolarów w programie półciężarówek, więc dlaczego nie użyć jej do pickupów? (…) Żaden inny elektryczny pickup nie jest w stanie pracować w takich temperaturach i warunkach. Nowoczesny pick up do podróży, a nawet na budowę! Badger będzie dostępny w dwóch opcjach: z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydą (pojazd elektryczny wspomagany wodorowymi ogniwami paliwowymi). Wersja z akumulatorem ma zasięg 482 km na jednym ładowaniu, hybrydowy model przejedzie nawet 965 km. Pickup posiada 906 koni mechanicznych. Charakteryzuje się dobrym przyśpieszeniem – w 2,9 sekundy rozpędzi się do 96,5 km/h (60 mil). Będzie nadawał się do holowania, np. przyczep, bo jego moc holownicza to 3628 kilogramów. Zostanie wyposażony także w gniazdo zasilania (15 kW) dla świateł, sprężarek i innych urządzeń. Dzięki temu może być wsparciem na placu budowy. Badger wizualnie wyróżnia się futurystycznym kształtem z ozdobnymi, „agresywnymi” światłami. Prototyp ma zadebiutować na tegorocznej imprezie Nikola World (planowanej na wrzesień). Na razie problemem Ameryki Północnej pozostaje dostępność stacji wodorowych. Dlatego właściciele Nikola Motors planują wybudowanie 700 takich jednostek. Źródła: interestingengineering.com, nikolamotor.com Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.