Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Nikola Motors, kojarzona dotychczas z ciężarówkami elektrycznymi Nikola One i Nikola Two, znowu zaskoczyła. Tym razem na rynek wypuszcza pick-up Badger. Pojazd będzie dostępny w dwóch wariantach – w pełni elektrycznym oraz wspomaganym ogniwem paliwowym. Reklama Na początku tygodnia Nikola Motors zaprezentowała koncepcję nowego elektrycznego pickupa, który otrzymał nazwę Badger (borsuk). Trevor Milton, dyrektor generalny i założyciel firmy Nikola, reflektował: – Nikola ma technologię wartą miliardy dolarów w programie półciężarówek, więc dlaczego nie użyć jej do pickupów? (…) Żaden inny elektryczny pickup nie jest w stanie pracować w takich temperaturach i warunkach. Nowoczesny pick up do podróży, a nawet na budowę! Badger będzie dostępny w dwóch opcjach: z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydą (pojazd elektryczny wspomagany wodorowymi ogniwami paliwowymi). Wersja z akumulatorem ma zasięg 482 km na jednym ładowaniu, hybrydowy model przejedzie nawet 965 km. Pickup posiada 906 koni mechanicznych. Charakteryzuje się dobrym przyśpieszeniem – w 2,9 sekundy rozpędzi się do 96,5 km/h (60 mil). Będzie nadawał się do holowania, np. przyczep, bo jego moc holownicza to 3628 kilogramów. Zostanie wyposażony także w gniazdo zasilania (15 kW) dla świateł, sprężarek i innych urządzeń. Dzięki temu może być wsparciem na placu budowy. Badger wizualnie wyróżnia się futurystycznym kształtem z ozdobnymi, „agresywnymi” światłami. Prototyp ma zadebiutować na tegorocznej imprezie Nikola World (planowanej na wrzesień). Na razie problemem Ameryki Północnej pozostaje dostępność stacji wodorowych. Dlatego właściciele Nikola Motors planują wybudowanie 700 takich jednostek. Źródła: interestingengineering.com, nikolamotor.com Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.