Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Elektromobilność Nikola Motors z nowym elektrycznym pickupem 14 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki tracą przywileje. Weto Karola Nawrockiego blokuje polską elektromobilność Pojazdy elektryczne stracą prawo do poruszania się pasem uprzywilejowanym (tzw. buspasem), na skutek prezydenckiego weta ustawy o finansowaniu transportu publicznego. Decyzja dotknie nie tylko kierowców pojazdów elektrycznych, ale również branżę elektromobilności – w tym plany testów pojazdów autonomicznych w Polsce. Nowa ustawa Karola Nawrockiego może jednak zatrzymać przywileje dla pojazdów elektrycznych, o ile zostanie uchwalona przed końcem 2025 roku. Elektromobilność Europa reaguje na chińskie oprogramowanie w autobusach. Polska zamawia 30 nowych pojazdów W Oslo wykryto, że elektryczne autobusy importowane z Chin mogą zostać zdalnie wyłączone przez producenta, co uruchomiło debatę o cyberbezpieczeństwie europejskiego transportu publicznego. W tym samym czasie Warszawa wprowadziła do użytku 18 takich pojazdów i zamówiła kolejne 30, zapewniając, że spełniają wszystkie normy i posiadają certyfikaty bezpieczeństwa. Nikola Motors, kojarzona dotychczas z ciężarówkami elektrycznymi Nikola One i Nikola Two, znowu zaskoczyła. Tym razem na rynek wypuszcza pick-up Badger. Pojazd będzie dostępny w dwóch wariantach – w pełni elektrycznym oraz wspomaganym ogniwem paliwowym. Reklama Na początku tygodnia Nikola Motors zaprezentowała koncepcję nowego elektrycznego pickupa, który otrzymał nazwę Badger (borsuk). Trevor Milton, dyrektor generalny i założyciel firmy Nikola, reflektował: – Nikola ma technologię wartą miliardy dolarów w programie półciężarówek, więc dlaczego nie użyć jej do pickupów? (…) Żaden inny elektryczny pickup nie jest w stanie pracować w takich temperaturach i warunkach. Nowoczesny pick up do podróży, a nawet na budowę! Badger będzie dostępny w dwóch opcjach: z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydą (pojazd elektryczny wspomagany wodorowymi ogniwami paliwowymi). Wersja z akumulatorem ma zasięg 482 km na jednym ładowaniu, hybrydowy model przejedzie nawet 965 km. Pickup posiada 906 koni mechanicznych. Charakteryzuje się dobrym przyśpieszeniem – w 2,9 sekundy rozpędzi się do 96,5 km/h (60 mil). Będzie nadawał się do holowania, np. przyczep, bo jego moc holownicza to 3628 kilogramów. Zostanie wyposażony także w gniazdo zasilania (15 kW) dla świateł, sprężarek i innych urządzeń. Dzięki temu może być wsparciem na placu budowy. Badger wizualnie wyróżnia się futurystycznym kształtem z ozdobnymi, „agresywnymi” światłami. Prototyp ma zadebiutować na tegorocznej imprezie Nikola World (planowanej na wrzesień). Na razie problemem Ameryki Północnej pozostaje dostępność stacji wodorowych. Dlatego właściciele Nikola Motors planują wybudowanie 700 takich jednostek. Źródła: interestingengineering.com, nikolamotor.com Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.