Elektromobilność Nowe koncepcje solarne według Audi 01 września 2017 Elektromobilność Nowe koncepcje solarne według Audi 01 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Idea samochodu zasilanego energią słoneczną nie jest nowa. Wiele firm i ośrodków badawczych zajmuje się tą koncepcją, osiągając lepsze lub gorsze efekty dla cywilizacji. Prace prowadzą również globalni potentaci, tacy jak Audi. Z tego względu badania nad ekologicznym samochodem dla mas nabrały tempa i choć do osiągnięcia końcowego sukcesu jeszcze daleko, to każdy dzień przynosi nowe odkrycia, będące kolejnym krokiem ku pozytywnemu zakończeniu. Reklama Koncern motoryzacyjny Audi ogłosił, że zajmuje się prototypem pojazdu, którego systemy będą zasilane energią słoneczną. Prace mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Dzięki połączeniu sił Audi i Alta Devices, oddziału chińskiego specjalisty ds. ogniw słonecznych Hanergy, stworzenie cienkich ogniw słonecznych, które można zintegrować z panoramicznym dachem szklanym, stało się bardziej możliwe. Ogniwa słoneczne zasilałyby systemy elektryczne pojazdu, takie jak system klimatyzacji lub podgrzewania siedzeń, co poprawiłoby jego zasięg. Koncepcja akcesoriów zasilanych energią słoneczną nie jest zupełnie nowa – zarówno Toyota, jak i Nissan stosowali już tę metodę. Obie firmy mają nadzieję na udoskonalenie technologii, dzięki czemu energia słoneczna mogłaby bezpośrednio naładować akumulator samochodu elektrycznego. Audi nie opublikowało jeszcze harmonogramu prac, ale wiemy, że nowe ogniwa słoneczne mają ponad 25-procentową wydajność. Tajemnicą nie jest również to, że ogniwa słoneczne, które będą produkowane przez Alta Devices w Kalifornii, działają dobrze zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. „Gama pojazdów elektrycznych odgrywa decydującą rolę dla naszych klientów. Planujemy wraz z Hanergy zainstalować w naszych samochodach elektrycznych innowacyjne technologie słoneczne, które są trwałe i mogą poszerzyć ich zasięg” – powiedział dr Bernd Martens, członek zarządu Audi ds. zamówień. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.