Elektromobilność Nowe koncepcje solarne według Audi 01 września 2017 Elektromobilność Nowe koncepcje solarne według Audi 01 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Idea samochodu zasilanego energią słoneczną nie jest nowa. Wiele firm i ośrodków badawczych zajmuje się tą koncepcją, osiągając lepsze lub gorsze efekty dla cywilizacji. Prace prowadzą również globalni potentaci, tacy jak Audi. Z tego względu badania nad ekologicznym samochodem dla mas nabrały tempa i choć do osiągnięcia końcowego sukcesu jeszcze daleko, to każdy dzień przynosi nowe odkrycia, będące kolejnym krokiem ku pozytywnemu zakończeniu. Reklama Koncern motoryzacyjny Audi ogłosił, że zajmuje się prototypem pojazdu, którego systemy będą zasilane energią słoneczną. Prace mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Dzięki połączeniu sił Audi i Alta Devices, oddziału chińskiego specjalisty ds. ogniw słonecznych Hanergy, stworzenie cienkich ogniw słonecznych, które można zintegrować z panoramicznym dachem szklanym, stało się bardziej możliwe. Ogniwa słoneczne zasilałyby systemy elektryczne pojazdu, takie jak system klimatyzacji lub podgrzewania siedzeń, co poprawiłoby jego zasięg. Koncepcja akcesoriów zasilanych energią słoneczną nie jest zupełnie nowa – zarówno Toyota, jak i Nissan stosowali już tę metodę. Obie firmy mają nadzieję na udoskonalenie technologii, dzięki czemu energia słoneczna mogłaby bezpośrednio naładować akumulator samochodu elektrycznego. Audi nie opublikowało jeszcze harmonogramu prac, ale wiemy, że nowe ogniwa słoneczne mają ponad 25-procentową wydajność. Tajemnicą nie jest również to, że ogniwa słoneczne, które będą produkowane przez Alta Devices w Kalifornii, działają dobrze zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach. „Gama pojazdów elektrycznych odgrywa decydującą rolę dla naszych klientów. Planujemy wraz z Hanergy zainstalować w naszych samochodach elektrycznych innowacyjne technologie słoneczne, które są trwałe i mogą poszerzyć ich zasięg” – powiedział dr Bernd Martens, członek zarządu Audi ds. zamówień. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.