Elektromobilność Nowy elektryczny motocykl Pocket Rocket od firmy Sol 08 października 2018 Elektromobilność Nowy elektryczny motocykl Pocket Rocket od firmy Sol 08 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Według Sol, nowy elektryczny motocykl Pocket Rocket, to zupełnie nowa klasa lekkiego pojazdu elektrycznego, który łączy koncepcję elektrycznego roweru i szybkiego motoru, wymykając się jednocześnie spod kategorii motorowerów. Reklama Zgodnie z opisem firmy: „Pocket Rocket wyróżnia się dzięki innowacyjnej synergii lekkiej konstrukcji, wydajności i łączności. Przejrzysty i nowoczesny design łączy w sobie technologię z funkcjonalnym stylem życia, zapewniającą nowoczesną jazdę. To nie jest e-rower: jest za szybki. To nie motorower: nie ma pedałów. Jest to „noped”, definiujący nową kategorię elektrycznych jednośladów”. Motocykl poza rozwiązaniami konstrukcyjnymi uwagę zwraca również ze względu na nowatorski desing, za który zdobył m.in. nagrody European Product Design Award i German Design Award. Firma zamierza wypuścić na rynek dwa warianty Pocket Rochet, które różnią się mocą i szybkością. Maksymalna prędkość to 50-80 km/h (31-50 mph) w zależności od modelu. To kwalifikuje ten motocykl w kategorii pojazdów dojazdowych lub w przypadku wersji szybszej – Pocket Rocket S, gdzieś pomiędzy pojazdem miejskim a samochodem zdolnym do jazdy drogą szybkiego ruchu. Model o wyższej prędkości ma silnik o mocy 6 kW (8 KM), natomiast o niższej prędkości o mocy zaledwie 4 kW (5,4 KM). Dla porównania, większość miejskich elektrycznych skuterów służących jako alternatywny środek transportu do pracy ma silniki o mocy od 1,5 kW do 2,5 kW. Oba modele mają szacunkowy moment obrotowy na poziomie 150 Nm (111 ft-lbs). Zasięg na jednym ładowaniu to 50-80 km (31-50 mil) w zależności od trybu jazdy. Do wyboru jest Eco, Sport i Wheelie. Pocket Rocket wyposażony jest w kombinację hydraulicznych hamulców tarczowych oraz systemu odzyskiwania energii z hamowania za pomocą silnika zamontowanego na piastach koła tylnego. Duże opony uliczne i podwójne zawieszenie amortyzują nierówności drogi. Natomiast oświetlenie LED jest wbudowane bezpośrednio w rurę ramy głównej. Sam pojazd jest dość lekki jak na motocykl elektryczny – waży 55 kg (121 funtów). Podobnie jak wiele nowych elektrycznych motocykli i skuterów, Pocket Rocket ma możliwość połączenia się z aplikacją na Androida i iOSa, która może przekształcić telefon właściciela w wyświetlacz parametrów pojazdu. Ponadto firma Sol Motors zaprojektowała moduł łączności do zarządzania flotą, gdyby Pocket Rocket miał trafić np. do usług sharingu pojazdów elektrycznych. źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.