Elektromobilność Nowy skuter elektryczny EC-05 od Yamahy 13 czerwca 2019 Elektromobilność Nowy skuter elektryczny EC-05 od Yamahy 13 czerwca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Jak większość producentów motocykli, Yamaha zdecydowała się na zaprezentowanie swoich ekologicznych jednośladów. W tym celu nawiązała współpracę z grupą Gogoro Global w 2018 roku – efekt to najnowszy skuter Yamaha EC-05. Reklama Yamaha EC-05 co nowego? Skuter zaprojektowany został przez Yamaha Motor, ale za jego rozwiązania technologiczne podpowiedziała firma Gogoro. Rynkowi obserwatorzy oczekują więc, że będzie on miał podobne parametry do skuterów elektrycznych Gogoro serii 2. Yamaha EC-05 będzie w stanie na jednym ładowaniu przejechać ponad 100 km z maksymalną prędkością 85-90 km/h (53-60 mph). Wszystko dzięki lepszej gęstości energetycznej akumulatorów – 2170 ogniw litowo-jonowych. Yamaha EC-05 jest najnowszym modelem z serii pojazdów elektrycznych firmy Yamaha. Firma nawiązała niedawno współpracę z Hondą, Kawasaki i Suzuki, aby stworzyć standard dla motocykli elektrycznych z wymiennymi akumulatorami. Najnowsze patenty wskazują, że firma pracuje również nad własnym motocyklem elektrycznym oraz elektrycznym rowerem Yamaha Wabash. Elektryczny motocykl Yamaha R1 można zobaczyć na różnych etapach rozwoj na stronach poświęconych Yamaha Motor. Oficjalna prezentacja skutera Yamaha EC-05 planowana jest na sierpień tego roku. Początkowo skuter dostępny będzie tylko w Tajwanie, jednak producenci nie wykluczają współpracy z innymi krajami. https://www.youtube.com/watch?v=on6BMpsvNE0 Stacje wymiany baterii Gogoro System wymiany baterii Gogoro polega na rozmieszczeniu w mieście punktów, w których użytkownicy skuterów elektrycznych mogą wymienić wyczerpane baterie na nowe. Zużyte baterie odkładane są na tzw. “półkę”, która je ładuje. W ten sposób użytkownicy naprzemiennie i ekologicznie korzystają ze skuterów, nie martwiąc się o zasięg swoich akumulatorów. Gogoro Global Gogoro jest tajwańską firmą znaną ze swoich wymiennych pakietów baterii i stacji ładowania. Skutery tej marki mogą pomieścić dwa akumulatory o dużej pojemności, które użytkownicy mogą ładować w domu lub wymieniać na jednej z ponad tysiąca stacji wymiany baterii rozsianych po całym Tajwanie. Elektryczne skutery Gogoro rozprzestrzeniły się po całej Europie w ramach programów wymiany skuterów. Firma aktywnie poszukuje również partnerstw, wskazując, że jej skutery mogą rozwijać się jeszcze bardziej globalnie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.