Wiadomości OZE Nowy, szybki rower elektryczny od Juiced Bikes 13 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Nowy, szybki rower elektryczny od Juiced Bikes 13 sierpnia 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Branża rowerów elektrycznych dynamicznie rozwija się w ciągu ostatnich lat. Obecnie na rynku dostępne są różne modele, od tych retro, jak Retro Vintage Scarf rozwijającego prędkość 36 mph (ok. 58 k/h), po modele CTY i RCR firmy Onyx, które mogą poruszać się z prędkością 30-60 mph (ok. 50-95 km/h). Reklama Najnowszy elektryczny rower rozwijający prędkość ponad 40 mph (64 km/h) to HyperFat HF1100 marki Juiced Bikes. Rower wyposażony jest w silnik 12T Mac o mocy ciągłej nieprzekraczającej 1100 W, kontroler 35 A i akumulator 51,8 B. Silnik Mac od dawna cieszy się popularnością wśród społeczności DIY (tzw. zrób to sam) zajmujących się samodzielną budową elektrycznych rowerów. Od niedawna znajduje również uznaniem wśród producentów e-rowerów ze względu na połączenie lekkości i dużej mocy. HyperFat jest także wyposażony w reflektor o natężeniu światła 1,050 lumenów, zintegrowany wyświetlacz LCD oraz połączenie czujnika momentu obrotowego i czujnika kadencji. Stworzony został z myślą o różnych użytkownikach, dlatego podczas jego zakupu można wybrać jedną z trzech ram. W każdym wariancie rower będzie miał wbudowany, amortyzowany przedni widelec z regulacją amortyzacji pneumatycznej, hydrauliczne hamulce tarczowe o średnicy 180 mm oraz 9-biegowe przerzutki Shimano. Maksymalna waga jego użytkownika to 125 kilogramów. HyperFat jest obecnie dostępny w przedsprzedaży za 3299 USD (ponad 12 tys. złotych) na stronie Juiced Bike, a cena detaliczna wynosi 3 799 USD (ponad 14 tys. złotych). Jej wysokość uzależniona jest od obecnej sytuacji politycznej – wojny handlowej wywołanej przez decyzje prezydenta Trumpa. Obecnie rowery elektryczne importowane z Chin podlegają 25% stawce celnej. Amerykańskie firmy, takie jak Juiced Bikes, projektują swoje rowery w USA, ale produkują je i montują w Chinach. Ich produkty podlegają więc wysokiej opłacie celnej. Juiced Bikes nie podał jeszcze oficjalnego zasięgu HyperFat HF1100. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.