Wiadomości OZE Nowy, szybki rower elektryczny od Juiced Bikes 13 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Nowy, szybki rower elektryczny od Juiced Bikes 13 sierpnia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Branża rowerów elektrycznych dynamicznie rozwija się w ciągu ostatnich lat. Obecnie na rynku dostępne są różne modele, od tych retro, jak Retro Vintage Scarf rozwijającego prędkość 36 mph (ok. 58 k/h), po modele CTY i RCR firmy Onyx, które mogą poruszać się z prędkością 30-60 mph (ok. 50-95 km/h). Reklama Najnowszy elektryczny rower rozwijający prędkość ponad 40 mph (64 km/h) to HyperFat HF1100 marki Juiced Bikes. Rower wyposażony jest w silnik 12T Mac o mocy ciągłej nieprzekraczającej 1100 W, kontroler 35 A i akumulator 51,8 B. Silnik Mac od dawna cieszy się popularnością wśród społeczności DIY (tzw. zrób to sam) zajmujących się samodzielną budową elektrycznych rowerów. Od niedawna znajduje również uznaniem wśród producentów e-rowerów ze względu na połączenie lekkości i dużej mocy. HyperFat jest także wyposażony w reflektor o natężeniu światła 1,050 lumenów, zintegrowany wyświetlacz LCD oraz połączenie czujnika momentu obrotowego i czujnika kadencji. Stworzony został z myślą o różnych użytkownikach, dlatego podczas jego zakupu można wybrać jedną z trzech ram. W każdym wariancie rower będzie miał wbudowany, amortyzowany przedni widelec z regulacją amortyzacji pneumatycznej, hydrauliczne hamulce tarczowe o średnicy 180 mm oraz 9-biegowe przerzutki Shimano. Maksymalna waga jego użytkownika to 125 kilogramów. HyperFat jest obecnie dostępny w przedsprzedaży za 3299 USD (ponad 12 tys. złotych) na stronie Juiced Bike, a cena detaliczna wynosi 3 799 USD (ponad 14 tys. złotych). Jej wysokość uzależniona jest od obecnej sytuacji politycznej – wojny handlowej wywołanej przez decyzje prezydenta Trumpa. Obecnie rowery elektryczne importowane z Chin podlegają 25% stawce celnej. Amerykańskie firmy, takie jak Juiced Bikes, projektują swoje rowery w USA, ale produkują je i montują w Chinach. Ich produkty podlegają więc wysokiej opłacie celnej. Juiced Bikes nie podał jeszcze oficjalnego zasięgu HyperFat HF1100. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.