Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Opel Ampera-E to europejski odpowiednik Chevroleta Volt, sprzedawanego na rynku amerykańskim. Z racji tego, że Chevrolet opuścił europejski rynek, Volt w Europie będzie nosić miano Opla. Reklama Jego specyfikacja prezentuje się całkiem interesująco. Sercem pojazdu jest silnik elektryczny o mocy 201 KM i 360Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według testów, zastosowana bateria 60kWh jest w stanie zapewnić pokonanie nawet 520 km. Nie należy jednak popadać w euforię, bo testy laboratoryjne to nie rzeczywistość. Realny zasięg, jaki będzie można uzyskać bez większych wyrzeczeń na trasie, to nieco ponad 300 km. Jeżeli jednak będziemy oszczędzać pedał gazu i podróżować ekonomicznie, zasięg może się jeszcze wydłużyć. Maksymalna prędkość, która może być wygenerowana przez jednostkę napędzającą to maksymalnie 150 km/h. Warto dodać, że została ona programowo ograniczona w trosce o baterię. Czas przyśpieszenia do 100 km/h to 7,3 sekundy. Sprzedaż samochodu ruszyła już w Norwegii, której mieszkańcy szczególnie mocno pokochali ideę elektrycznych samochodów. Cena startowa to 299 900 koron norweskich, czyli niecałe 150 tysięcy złotych. Ampera-E w swoim założeniu ma być konkurencją dla nadchodzącej Tesli 3, która w przedsprzedaży bije rekordy popularności. Samochód Opla będzie znacznie łatwiej dostępny i być może spowoduje, że jego sprzedaż również mile nas zaskoczy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.