Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Opel Ampera-E to europejski odpowiednik Chevroleta Volt, sprzedawanego na rynku amerykańskim. Z racji tego, że Chevrolet opuścił europejski rynek, Volt w Europie będzie nosić miano Opla. Reklama Jego specyfikacja prezentuje się całkiem interesująco. Sercem pojazdu jest silnik elektryczny o mocy 201 KM i 360Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według testów, zastosowana bateria 60kWh jest w stanie zapewnić pokonanie nawet 520 km. Nie należy jednak popadać w euforię, bo testy laboratoryjne to nie rzeczywistość. Realny zasięg, jaki będzie można uzyskać bez większych wyrzeczeń na trasie, to nieco ponad 300 km. Jeżeli jednak będziemy oszczędzać pedał gazu i podróżować ekonomicznie, zasięg może się jeszcze wydłużyć. Maksymalna prędkość, która może być wygenerowana przez jednostkę napędzającą to maksymalnie 150 km/h. Warto dodać, że została ona programowo ograniczona w trosce o baterię. Czas przyśpieszenia do 100 km/h to 7,3 sekundy. Sprzedaż samochodu ruszyła już w Norwegii, której mieszkańcy szczególnie mocno pokochali ideę elektrycznych samochodów. Cena startowa to 299 900 koron norweskich, czyli niecałe 150 tysięcy złotych. Ampera-E w swoim założeniu ma być konkurencją dla nadchodzącej Tesli 3, która w przedsprzedaży bije rekordy popularności. Samochód Opla będzie znacznie łatwiej dostępny i być może spowoduje, że jego sprzedaż również mile nas zaskoczy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.