Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Elektromobilność Opel Ampera-E elektrykiem na każdą kieszeń 17 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Opel Ampera-E to europejski odpowiednik Chevroleta Volt, sprzedawanego na rynku amerykańskim. Z racji tego, że Chevrolet opuścił europejski rynek, Volt w Europie będzie nosić miano Opla. Reklama Jego specyfikacja prezentuje się całkiem interesująco. Sercem pojazdu jest silnik elektryczny o mocy 201 KM i 360Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według testów, zastosowana bateria 60kWh jest w stanie zapewnić pokonanie nawet 520 km. Nie należy jednak popadać w euforię, bo testy laboratoryjne to nie rzeczywistość. Realny zasięg, jaki będzie można uzyskać bez większych wyrzeczeń na trasie, to nieco ponad 300 km. Jeżeli jednak będziemy oszczędzać pedał gazu i podróżować ekonomicznie, zasięg może się jeszcze wydłużyć. Maksymalna prędkość, która może być wygenerowana przez jednostkę napędzającą to maksymalnie 150 km/h. Warto dodać, że została ona programowo ograniczona w trosce o baterię. Czas przyśpieszenia do 100 km/h to 7,3 sekundy. Sprzedaż samochodu ruszyła już w Norwegii, której mieszkańcy szczególnie mocno pokochali ideę elektrycznych samochodów. Cena startowa to 299 900 koron norweskich, czyli niecałe 150 tysięcy złotych. Ampera-E w swoim założeniu ma być konkurencją dla nadchodzącej Tesli 3, która w przedsprzedaży bije rekordy popularności. Samochód Opla będzie znacznie łatwiej dostępny i być może spowoduje, że jego sprzedaż również mile nas zaskoczy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.