Elektromobilność Pierwsza stacja ładowania GreenWay Polska z magazynem energii GridBooster 18 lutego 2019 Elektromobilność Pierwsza stacja ładowania GreenWay Polska z magazynem energii GridBooster 18 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Firma GreenWay Polska poinformowała na początku lutego tego roku o uruchomieniu pierwszej zintegrowanej stacji ładowania pojazdów elektrycznych z magazynem energii. Pierwsza stacja GridBooster umiejscowiona została w galerii Metropolia w Gdańsku. Ogniwa wykorzystane w magazynie pochodzą z aut elektrycznych. Baterie, które już nie są eksploatowane w autach z uwagi na redukcję pojemności, nadal są dostatecznie dobre, by wykorzystać je w stacjonarnym systemie magazynowania energii elektrycznej. Reklama Ładowarka zapewnia maksymalną moc niezależnie od dostępu do sieci energetycznej. Akumulatory ładowane są w nocy, gdy sieć jest mniej obciążona, a prąd tańszy. Za dnia pojazdy pobierają energię zgromadzoną w ogniwach (jak i pobieraną z sieci – zależnie od możliwości i potrzeb). Dzięki instalacji tego rodzaju inteligentnych systemów poprawia się rozłożenie obciążenia sieci, bo jest ono bardziej równomierne w czasie doby. Jednocześnie uniezależnienie się od mocy dostępnej w przyłączu sprawia, że można ustawić kilka tego typu ładowarek w jednym miejscu i bez konieczności modernizowania sieci doprowadzającej prąd. Jak mówi prezes GreenWay Polska: – Wprowadzając technologię inteligentnego magazynowania energii do polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych nie tylko zwiększamy jakość usługi ładowania sieci GreenWay. (…) W ten sposób budujemy także gotowość na wzrost liczby samochodów elektrycznych w Polsce i minimalizujemy obciążenia systemu energetycznego. Takie projekty pozwalają nam również na testowanie nowych rozwiązań technicznych związanych z magazynowaniem i zarządzaniem energią elektryczną w związku z rozwijającym się ekosystemem elektromobilności. Co ważne, nasze magazyny energii mogą współpracować z odnawialnymi źródłami energii, będziemy więc przygotowani na ich upowszechnianie w przyszłości. Firma planuje uruchomienie kolejnych ładowarek tego rodzaju w najbliższym czasie. źródło: infowire.pl, cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.