Elektromobilność Pierwsza stacja ładowania GreenWay Polska z magazynem energii GridBooster 18 lutego 2019 Elektromobilność Pierwsza stacja ładowania GreenWay Polska z magazynem energii GridBooster 18 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Firma GreenWay Polska poinformowała na początku lutego tego roku o uruchomieniu pierwszej zintegrowanej stacji ładowania pojazdów elektrycznych z magazynem energii. Pierwsza stacja GridBooster umiejscowiona została w galerii Metropolia w Gdańsku. Ogniwa wykorzystane w magazynie pochodzą z aut elektrycznych. Baterie, które już nie są eksploatowane w autach z uwagi na redukcję pojemności, nadal są dostatecznie dobre, by wykorzystać je w stacjonarnym systemie magazynowania energii elektrycznej. Reklama Ładowarka zapewnia maksymalną moc niezależnie od dostępu do sieci energetycznej. Akumulatory ładowane są w nocy, gdy sieć jest mniej obciążona, a prąd tańszy. Za dnia pojazdy pobierają energię zgromadzoną w ogniwach (jak i pobieraną z sieci – zależnie od możliwości i potrzeb). Dzięki instalacji tego rodzaju inteligentnych systemów poprawia się rozłożenie obciążenia sieci, bo jest ono bardziej równomierne w czasie doby. Jednocześnie uniezależnienie się od mocy dostępnej w przyłączu sprawia, że można ustawić kilka tego typu ładowarek w jednym miejscu i bez konieczności modernizowania sieci doprowadzającej prąd. Jak mówi prezes GreenWay Polska: – Wprowadzając technologię inteligentnego magazynowania energii do polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych nie tylko zwiększamy jakość usługi ładowania sieci GreenWay. (…) W ten sposób budujemy także gotowość na wzrost liczby samochodów elektrycznych w Polsce i minimalizujemy obciążenia systemu energetycznego. Takie projekty pozwalają nam również na testowanie nowych rozwiązań technicznych związanych z magazynowaniem i zarządzaniem energią elektryczną w związku z rozwijającym się ekosystemem elektromobilności. Co ważne, nasze magazyny energii mogą współpracować z odnawialnymi źródłami energii, będziemy więc przygotowani na ich upowszechnianie w przyszłości. Firma planuje uruchomienie kolejnych ładowarek tego rodzaju w najbliższym czasie. źródło: infowire.pl, cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.