Elektromobilność Po Europie jeździ już ponad milion aut elektrycznych 29 sierpnia 2018 Elektromobilność Po Europie jeździ już ponad milion aut elektrycznych 29 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Sprzedaż aut elektrycznych w Europie rośnie bardzo dynamicznie. Auta zjeżdżające z linii produkcyjnych czekają średnio zaledwie cztery dni. Na wiele modeli to klienci muszą czekać miesiącami. Najnowsze dane pokazują jakie „elektryki” Europejczycy kupują najchętniej. Reklama Po Europie jeździ już ponad milion samochodów elektrycznych. W Chinach, które są światowym liderem elektromobilności, milion pękł w zeszłym roku. W USA milionowy samochód elektryczny zostanie zarejestrowany zapewne jeszcze w tym roku, gdy wreszcie ruszy masowa sprzedaż Tesli Model 3. Statystyki dotyczące liczby rejestracji samochodów elektrycznych (EV) podała firma badawcza EV-Volumes. Obejmują łącznie auta w 100% elektryczne (BEV) i hybrydy z wtyczką (PHEV). Wynika z nich, że w I połowie 2018 r. sprzedaż EV (mierzona liczbą nowych rejestracji) była o 42 proc. wyższa niż w pierwszych sześciu miesiącach ub.r. W krajach Unii Europejskiej i EOG (w tym Norwegii) oraz Szwajcarii osiągnęła łącznie 195 tys. sztuk, rozkładając się po połowie między BEV i PHEV. W całej Europie w I połowie roku sprzedano jedynie 87 aut z ogniwami paliwowymi, a więc spalającymi wodór, choć to i tak o 21 więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Najlepszym miesiącem w I półroczu był marzec, gdy nabywców znalazło blisko 45 tys. EV. Drugim w kolejności miesiącem był czerwiec, gdy sprzedaż przekroczyła 40 tys. sztuk. Wstępne szacunki za lipiec przygotowane przez Jose Pontes dla CleanTechnica.com, EVObsession.com i EV-Volumes mówią, że nabywców znalazło ok. 27 tys. EV, o 30 proc. więcej niż w lipcu 2017 r. EV-Volumes przewiduje, że całym 2018 r. sprzedaż EV będzie o ok. 40 proc. wyższa niż rok wcześniej i wyniesie 430 tys. sztuk (2,35 proc. spodziewanej całkowitej sprzedaży samochodów osobowych i lekkich dostawczych). Oznacza, że łączna liczba BEV i PHEV w końcu roku sięgnie 1,35 mln sztuk. W początku roku firma LMC Automotive prognozowała, że w Europie w tym roku zostanie sprzedanych 200 tys. BEV. Liderem sprzedaży EV nadal jest Norwegia. W I połowie br. zarejestrowano w niej – według EV-Volumes – 36,5 tys. EV, czyli o blisko 9 tys. więcej niż rok wcześniej. Analitycy oczekują, że w całym 2018 r. sprzedaż EV w Norwegii sięgnie 84 tys. sztuk. Na drugim miejscu po I półroczu są Niemcy (wzrost o ok. 12 tys., czyli ok 52 proc. w porównaniu z I półroczem 2017 r.), a na trzecim – Wielka Brytania (wzrost o 28 proc. do ok. 30 tys.). Polski w zestawieniu 15 prezentowanych przez EV-Volumes największych rynków sprzedaży EV w pierwszych sześciu miesiącach roku nie ma. Jakie auta elektryczne sprzedają się najlepiej? O tym w dokończeniu artykułu na portalu WysokieNapiecie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.