Wiadomości OZE Polskie firmy a elektromobilność – badanie Arval Mobility Observatory 18 października 2019 Wiadomości OZE Polskie firmy a elektromobilność – badanie Arval Mobility Observatory 18 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. 19% polskich firm włączyło lub planuje włączyć w ciągu najbliższych 3 lat do swojej floty pojazdy z napędem alternatywnym. Daje to naszemu krajowi 9 miejsce spośród członków UE objętych badaniem opracowanym przez think tank Arval Mobility Observatory. Reklama Raport z badania opublikowano w Barometrze Flotowym opracowanym przez Arval Service Mobility Polska. – Największą barierą, co do szybszego rozwoju floty samochodów elektrycznych jest nadal bardzo wysoka cena samochodów i ograniczona infrastruktura dotycząca ładowania – wyjaśnia Grzegorz Szymański, Regional Manager of Central Europe Arval Service Lease Polska. Finansowanie zakupu auta elektrycznego Według raportu rozwiązaniem w tym przypadku mogą być różne formy finansowania ze strony rynku. Przykładem takiego wsparcia jest wynajem długoterminowy. Dzięki temu przedsiębiorcy unikają ponoszenia wysokich kosztów początkowych. – Dużą szansą dla polskiego rynku jest sektor publiczny. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od początku 2020 roku floty w sektorze publicznym powinny mieć co najmniej 10% samochodów z napędem elektrycznym – mówi Szymański. Polska znajduje się także w czołówce europejskich państw pod względem popularności narzędzi telemetycznych (czyli rozwiązań wspierających telekomunikację i automatyzację systemów fizycznych, m.in. samochodów). Wyprzedzają nas Turcja, Czechy, Wielka Brytania i Holandia. Już 1/3 polskich firm wdrożyła telematykę w swoich flotach albo planuje jej wdrożenie w ciągu 12 miesięcy. – To pozwala, żeby te floty były bardziej ekologiczne. Dobre korzystanie z systemów telematycznych pozwala zarządzającym tymi flotami na analizę stylu jazdy kierowców, na analizę zużycia paliwa, co przekłada się na bardzo duże oszczędności i kosztowe, i w sensie emisji spalin – tłumaczy Grzegorz Szymański. Barometr Flotowy dostępny jest tutaj. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.