Wiadomości OZE Przedsiębiorstwa z Niemiec szukają w naszym kraju dostawców ogniw litowo-jonowych 14 września 2018 Wiadomości OZE Przedsiębiorstwa z Niemiec szukają w naszym kraju dostawców ogniw litowo-jonowych 14 września 2018 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. W przyszłym tygodniu minister gospodarki Niemiec, Peter Altmaier, rozmawiać będzie z przedstawicielami polskiego rządu. Jednym z tematów ma być produkcja ogniw do samochodów elektrycznych w naszym kraju. Reklama Niemiecki „Die Welt” podał, że niemiecki rząd, mimo prób, nie był w stanie uruchomić masowej produkcji ogniw do samochodów elektrycznych w swoim kraju. Dlatego też alternatywnego miejsca szuka na wschodzie. Wizyta Altmaiera ma być pierwszym krokiem do uruchomienia produkcji tego rodzaju ogniw w naszym kraju. Jak donosi „Rzeczpospolita” minister gospodarki rozmawiać będzie między innymi z Jadwigą Emilewicz – ministrem przedsiębiorczości i technologii w naszym rządzie, a także z ministrem energii, Krzysztofem Tchórzewskim. Uruchomienie fabryki ogniw nad Wisłą zapowiedziała firma LG Chem. Chce ona w swojej fabryce pod Wrocławiem rozwinąć produkcję wysokowydajnych ogniw m.in. do aut elektrycznych. W swoich pojazdach zamierza montować je niemiecki Volkswagen. Pod Wrocławiem produkowanych ma ich być do 100 tysięcy rocznie. Nie są to jedyne inwestycje w tym sektorze w Polsce. Na Dolnym Śląsku fabrykę elektrolitu do baterii litowo-jonowych chce postawić chińska firma Zhangjiagang Guotai- Huarong New Chemical. źródło: cire.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.