Elektromobilność Przełom w elektromobilności: ładowanie EV tak samo szybkie, jak tankowanie benzyny 19 marca 2025 Elektromobilność Przełom w elektromobilności: ładowanie EV tak samo szybkie, jak tankowanie benzyny 19 marca 2025 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Chińskie przedsiębiorstwo ukazało światu nowy system ładowania samochodów elektrycznych, który może skrócić czas uzupełniania energii do zaledwie pięciu minut. Reklama Imponująca technologia ładowania EV zmienia zasady gry BYD zaprezentowało nową technologię “Super e-Platform”. Prezes BYD Wang Chuanfu przekazał, że może ona osiągnąć szczytową moc ładowania do 1000 kilowatów. Według chińskiego przedsiębiorstwa, rozwiązanie to pozwoli na uzyskanie zasięgu 400 kilometrów po pięciu minutach ładowania samochodu elektrycznego. Pierwszym modelem, który zostanie wyposażony w tę technologię będzie sedan Han L. Regularna sprzedaż tego samochodu rozpocznie się w kwietniu tego roku. Kolejnym modelem, który będzie wyposażony w technologię “Super e-Platform” będzie SUV Tang L. Ponadto, jak przekazała firma, BYD zbuduje ponad 4 tys. stacji ładowania, które będą w pełni obsługiwać nowy standard ładowania, który będzie póki co dostępny wyłącznie na terenie Chin. – Kiedy wszyscy skupiają się na automatyzacji, BYD mówi: nie, jeszcze nie skończyliśmy z elektryfikacją – pisze na Linkedin Xing Lei, ekspert cytowany przez CNBC. Elektryki tańsze od LPG? Najnowszy ranking Ministerstwa Przemysłu zmienia zasady gry Szybsze ładowanie kluczem do popularyzacji elektryków Długi czas ładowania samochodów elektrycznych to jeden z głównych argumentów kierowców, który zatrzymuje ich przed zmianą samochodu spalinowego na elektryczny. Przyspieszanie procesu ładowania EV to niezbędny czynnik, który znacząco wpłynie na popularyzację tych pojazdów. Porównywalny czas do tankowania na stacji benzynowej to przełom w świecie elektromobilności, który może przyciągnąć nowych, potencjalnych klientów. Technologia BYD prześcignęła również dotychczasowe systemy szybkiego ładowania. Superchargery Tesli pozwalają na uzyskanie 275 kilometrów zasięgu po 15 minut ładowania, z kolei nowe modele Mercedesa oferują zasięg 325 kilometrów po 10 minutach ładowania. BYD jest coraz bardziej istotnym graczem na rynku elektromobilności. W styczniu tego roku firma sprzedała ponad 318 tys. samochodów BEV i HEV, notując wzrost o 161 proc. w porównaniu z 2024 rokiem. W samych Chinach udział BYD w rynku wynosi prawie 15 proc. Po ogłoszeniu nowej technologii, akacje BYD w ciągu jednego dnia wzrosły o 6 proc. W tym samym czasie akcje Tesli, również po ostatniej ingerencji Donalda Trumpa, wciąż spadają. Wprowadzenie rewolucyjnej technologii na rynek przez BYD, która obecnie będzie najszybszą i najbardziej wydajną wśród oferowanych rozwiązań, może zdecydowanie pogłębić problemy firmy Elona Muska. Zobacz również: “Kupiłem samochód zanim Musk oszalał”. Spadek sprzedaży Tesli na całym świecie Źródło: Business Insider, Money.pl, Auto Świat Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.