Wiadomości OZE Przy autostradzie A4 i trasie S8 powstaną stacje ładowania. Kto będzie je dzierżawił? 19 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Przy autostradzie A4 i trasie S8 powstaną stacje ładowania. Kto będzie je dzierżawił? 19 kwietnia 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty przetargowe złożone przez firmy chcące wydzierżawić 13 miejsc pod punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Mają być one zlokalizowane w Miejscach Obsługi Podróżnych kategorii I przy autostradzie A4 i trasie S8. Reklama Do GDDKiA wpłynęły łącznie 22 oferty złożone przez trzy podmioty. Każda z ofert dotyczyła jednego miejsca. Do przetargu stanął największy krajowy operator stacji ładowania samochodów elektrycznych, firma GreenWay Polska, zielonogórski producent stacji ładowania – Ekoenergetyka-Polska oraz należąca do Taurona spółka Magenta Grupa Tauron. W swoich ofertach dzierżawcy podawali propozycję półrocznego czynszu na czas 10-letniej umowy dzierżawy terenów zlokalizowanych na MOP-ach przy autostradzie A4 pomiędzy Wrocławiem i Katowicami oraz przy drodze ekspresowej S8 między Wrocławiem i Łodzią. Oferty opiewały na kwotę od 3 do 8,6 tys. zł netto. GDDKiA przeanalizuje teraz złożone oferty. Musi przy tym uwzględnić zasadę antymonopolową, zgodnie z którą oferent nie może wydzierżawić dwóch lokalizacji sąsiadujących ze sobą wzdłuż jednej drogi w tym samym kierunku trasy. źródło: gramwzielone.pl Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.