Wiadomości OZE Przy autostradzie A4 i trasie S8 powstaną stacje ładowania. Kto będzie je dzierżawił? 19 kwietnia 2019 Wiadomości OZE Przy autostradzie A4 i trasie S8 powstaną stacje ładowania. Kto będzie je dzierżawił? 19 kwietnia 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty przetargowe złożone przez firmy chcące wydzierżawić 13 miejsc pod punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Mają być one zlokalizowane w Miejscach Obsługi Podróżnych kategorii I przy autostradzie A4 i trasie S8. Reklama Do GDDKiA wpłynęły łącznie 22 oferty złożone przez trzy podmioty. Każda z ofert dotyczyła jednego miejsca. Do przetargu stanął największy krajowy operator stacji ładowania samochodów elektrycznych, firma GreenWay Polska, zielonogórski producent stacji ładowania – Ekoenergetyka-Polska oraz należąca do Taurona spółka Magenta Grupa Tauron. W swoich ofertach dzierżawcy podawali propozycję półrocznego czynszu na czas 10-letniej umowy dzierżawy terenów zlokalizowanych na MOP-ach przy autostradzie A4 pomiędzy Wrocławiem i Katowicami oraz przy drodze ekspresowej S8 między Wrocławiem i Łodzią. Oferty opiewały na kwotę od 3 do 8,6 tys. zł netto. GDDKiA przeanalizuje teraz złożone oferty. Musi przy tym uwzględnić zasadę antymonopolową, zgodnie z którą oferent nie może wydzierżawić dwóch lokalizacji sąsiadujących ze sobą wzdłuż jednej drogi w tym samym kierunku trasy. źródło: gramwzielone.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.