Elektromobilność Renault przyspiesza produkcję pojazdów elektrycznych 19 czerwca 2018 Elektromobilność Renault przyspiesza produkcję pojazdów elektrycznych 19 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Renault za sprawą sukcesu modelu Zoe stał się liderem w branży pojazdów elektrycznych w Europie. Teraz firma chce przyspieszyć produkcję we Francji za pomocą inwestycji o wartości ponad 1 miliarda euro. Reklama Plany Renaulta obejmują kilka inicjatyw. Wśród nich jest podwojenie mocy produkcyjnych modelu Zoe oraz wprowadzenie nowej generacji silnika elektrycznego od 2021 roku. Koncern chce również zainwestować w następną generację modeli Kangoo, w tym w elektryczny wariant tego auta – Kangoo Z.E. Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault, powiedział: „Przyspieszenie naszych inwestycji we Francji dla pojazdów elektrycznych zwiększy konkurencyjność i atrakcyjność naszych francuskich zakładów przemysłowych. W ramach planu strategicznego Drive the Future i Alliance Groupe Renault zapewnia sobie środki do utrzymania pozycji lidera na rynku pojazdów elektrycznych i dalszego rozwoju nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności dla wszystkich”. W tym roku Renault świętował produkcję 100-tysięcznego silnika elektrycznego w fabryce w Cleon we Francji. Silnik ten ma stałą przekładnię oraz zintegrowaną funkcję ładowania 1- i 3-fazowego. Jego najnowszy i najmocniejszy wariant – R110 o mocy 80 kW montowany jest w modelu Zoe. Moc pozostałych to: 44 kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW i 80 kW. Koncern zapowiada, że efektywność linii produkcyjnej w Cleon ma zostać potrojona. W 2017 roku firma odnotowała 38% wzrost sprzedaży swoich pojazdów elektrycznych w Europie oraz 23,8% udział w rynku. Renault, Nissan i Mitsubishi zapowiedziały, że w ciągu najbliższych 5 lat uruchomią produkcję 12 nowych pojazdów elektrycznych. Obecnie pracują nad łańcuchem dostaw i opracowują technologię. źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.