Elektromobilność Rosną słupki sprzedaży BMW i3 EV 15 kwietnia 2019 Elektromobilność Rosną słupki sprzedaży BMW i3 EV 15 kwietnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. BMW i3 zanotowało w pierwszym kwartale 2019 roku sprzedaż na poziomie 9227 sztuk na całym świecie. Stanowi to wzrost o 16,2% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Oznacza to również najlepszy wynik kwartalny od uruchomienia sprzedaży tego modelu w 2013 roku. Reklama Oferowane przez BMW hybrydy plug-in cieszą się dużym zainteresowaniem nabywców. Ponad jedna czwarta wszystkich BMW serii 2 Active Tourer dostarczanych klientom jest elektryczna, a blisko 20% wszystkich sprzedanych MINI Countryman ma hybrydowy układ napędowy typu plug-in. W Norwegii, jednym z wiodących światowych rynków pojazdów z napędem elektrycznym, czysto elektryczne i hybrydowe pojazdy stanowią około trzech czwartych całkowitej sprzedaży BMW i MINI. Do końca przyszłego roku BMW Group wprowadzi dziesięć nowych lub zmodernizowanych modeli elektrycznych. Do 2025 roku firma planuje mieć na rynku co najmniej 25 zelektryfikowanych modeli, z których 12 będzie w pełni elektrycznych. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.